Klacht: Pakket retour maar fout ligt by DHL

op 06 februari 2018 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

I heb 10 januari een pakje gestuurd naar me vriendin in Venezuela..

2-2-2018 heb ik DHL gebeldt om te vragen hoe de status was van mijn pakket
toen werdt my verteld dat ik beter op de Duitse track & Trace kon kijken omdat daar meer informatie beschikbaar is.. en toen zag ik inderdaad het volgende.. . en werdt my verteld dat het pakketje in de verkeerde route is meegegaan.. en wel was aangekomen in het land maar omdat het de verkeerde stad is weer Terug gestuurd naar DHL duitsland, maar dat was geen probleem ze zouden het opnieuw stickeren. en weer opnieuw naar venezuela versturen met de correcte route… opgelost zou je denken.. maar helaas… ik zag dit op de duitse Track & Trace..

ma, 05.02.18 18:02 Retoure De zending is in het laatste pakketcentrum verwerkt.

ma, 05.02.18 18:06 Germany De zending is met vereenvoudigde zakelijke bezorging vanaf het pakketcentrum bij de ontvanger bezorgd.
Na dit allemaal te hebben gelezen vondt ik het verwarrend dus maar weer even naar DHL bellen om te vragen wat dit nu precies betekent??

en er wordt gezegt ow het pakje komt terug naar u ???? huh? jullie zeiden dat je het opnieuw zou versturen naar my vriendin in VENEZUELA… ja klopt maar in duitsland hebben ze het bij de retour aftzenders gedaan en daar kunnen wij niks aan doen… jullie zijn 1 bedrijf ik neem aan dat er onderling wel comunicatie is ????

dus nu komt het paketje retour.. en krijg ik een formulier om de verzend kosten terug te krijgen… dus ik heb netjes gevraagt wat moet ik doen on het pakje ook daadwerkelijk bij mijn vriendin in venezuela te krijgen… ja u kunt het met express doen.. jah tuurlijk da kost me 140 euro aan verzend kosten.. da\’s nog al een verschill 25 euro of 140.
ik probeer al 6 maanden een pakje te versturen eerst met Post NL die gewoon het hele pakket zijn kwijt geraakt.. Waarna ik naar DHL heb gebeld en heb uitgelegd hoe en wat en ze nog nadrukkelijk zeggen da’s vervelend maar wij hebben daar geen ervaring mee met zendingen naar Venezuela…. Dus ik was al lang blij dat het daar zou zijn… maar schijnbaar is het te ingewikkeld of iets U_U

door een fout van DHL moet ik alles weer opnieuw doen.. in de hoop dat het dan misschien wel goed gaat… of 140 euro betalen zodat DHL het kan bezorgen direct..

Als ik mijn vriendin mij eindelijk kan zeggen dat ze het pakketjes heeft ontvangen...ik wil dat ze hun verantwoording nemen. Mans genoeg zijn om te zeggen ok we hebben een fout gemaakt. En we lossen het op.… versturen het via expres nogmaals naar me vriendin. Zonder mij die kosten te geven..

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 06 februari 2018 om 14:36 geantwoord

Goede middag,

Bedankt voor uw bericht. U geeft aan dat uw pakket niet bij de geadresseerde is aangekomen en nu weer retour komt. Zodra u het pakket retour ontvangt kunt u zien op het pakket wat de reden van deze retourzending is. Het is inderdaad zo dat u een restitutieformulier kunt invullen voor de verzendkosten. Onze claims afdeling zal dit dan gaan beoordelen. Mocht het liggen aan een probleem met het adres e.d. dan kunt u dit terugvinden op het pakket en deze nogmaals versturen met een nieuw label.

Janneke
DHL Parcel Webcare

Heeft op 06 februari 2018 om 15:19 geantwoord

za, 27.01.18 06:49 Germany De zending is naar de verkeerde bestemming gestuurd en kon niet worden bezorgd. De adressering voor de zending is gewijzigd en de zending is doorgestuurd naar de ontvanger. Dit is niet omdat het Adres verkeerd is.. met sorteren is er bij JULLIE. een fout gemaakt en is het volgens uw collega's met de verkeerde ROUTE meegegaan... het probleem ligt niet aan het adres. dus het is dan aan mij om een probleem dat u heeft veroorzaakt op te lossen do te zeggen.. helaas pindakaas probeer het nog maar een keer... dat is niet oplossen.. dat is zeggen niet ons probleem. en u zegt wel kan ik het met een nieuw label opnieuw versturen.. wat dan weer het zelfde label zou zijn.. maar dan moet ik dus eerst weer nieuwe kosten maken om het pakket weer te versturen. door een fout die jullie hebben gemaakt? want ik neem aan dat mijn verzend restitutie van de eerste maal verzenden niet meteen komt met pakket... dus moet ik eerst weer kosten maken???

Alle klachten die gemeld zijn door schoffieke