Klacht: Pakket niet bezorgd

JJoosse op 09 december 2014 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
DHL has resolved this complaint
Klacht opgelost op 9 december 2014
Reactie van het bedrijf:

Beste mevrouw Joosse, Dit is een heel vervelende situatie. Ik begrijp goed dat het frustrerend is dat u uw pakket niet heeft ontvangen, ondanks alle moeite die u heeft gedaan. Daar wil ik u onze oprechte excuses voor aanbieden. Helaas...

Bedrijf DHL
Status Opgelost
Datum 9 december 2014

Een klant heeft problemen ondervonden met de bezorging van een pakket door DHL. Na het wijzigen van de bezorgtijd naar zaterdagochtend, ontving hij een briefje met een nieuwe bezorgtijd voor maandag, maar de code om de bezorging verder aan te passen werkte niet, waardoor hij geen oplossing kon vinden. Uiteindelijk is de klacht opgelost.

Mijn Klacht:

Vorige week woensdag kwam DHL overdag aan de deur om mijn pakket te bezorgen. Vanwege werk was ik niet thuis. Ik heb toen middels het briefje de code ingevuld en de bezorgtijd gewijzigd naar zaterdagochtend. Zaterdagochtend heb ik niemand gehoord, maar wel een briefje ontvangen. Het pakket zou maandag tussen 14 en 18 uur bezorgd worden. Ik heb toen nogmaals via de nieuwe code de tijd proberen te wijzigen naar de avond. De code werkte niet icm mijn postcode. Ik kreeg telkens het bericht: “Helaas, Er is geen resultaat voor deze bezorgcode. Controleer de code en probeer het opnieuw. Indien je deze melding blijft ontvangen wacht dan op het eerstvolgende aflevermoment”
Er stond niet op het kaartje of op de site wat ik kan doen als de code niet werkt. Ik heb de code 6x geprobeerd, zowel via mijn telefoon als via de laptop. Telkens kreeg ik hetzelfde bericht. Hierop heb ik het contactformulier ingevuld en aangegeven dat ik maandag niet op die tijd thuis ben, maar wel in de avond. Ik heb een bevestiging ontvangen dat het formulier ontvangen is door DHL en zsm contact met mij zou worden opgenomen. Tot op heden (meer dan 24 uur later) heb ik nog geen reactie. Dus ik stel op sprong een aantal uur van mijn werk vrij genomen om snel naar huis te gaan, zodat ik tussen 14 uur en 18 uur thuis zou zijn. Ik was om 14:30 uur thuis, en er lag al een briefje in mijn bus dat het pakket is terug gestuurd naar de afzender. Hierop heb ik DHL gebeld. De situatie uitgelegd. Dat de code niet werkte, ik hierop het contactformulier heb ingevuld, geen reactie heb gehad, alsnog snel naar huis ben gegaan en nu tussen 14:30 uur en 18 uur wel thuis ben en of het pakket niet alsnog bezorgd kan worden. Het valt nog binnen de aangegeven tijd en ik kan immers aantonen dat ik naar DHL heb aangegeven dat ik die tijd niet thuis zou zijn. Nee, dat kon allemaal niet, hij word terug gestuurd.

Zeer klantonvriendelijk. En echt een slechte service!! Ik zou graag mijn pakket alsnog ontvangen!

Gewenste Oplossing:

Wanneer ik mijn pakket ontvangen heb

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 09 december 2014 om 16:04 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste mevrouw Joosse,

Dit is een heel vervelende situatie. Ik begrijp goed dat het frustrerend is dat u uw pakket niet heeft ontvangen, ondanks alle moeite die u heeft gedaan. Daar wil ik u onze oprechte excuses voor aanbieden.

Helaas is het pakket al retour afzender gestuurd. Dit gebeurt automatisch na vier afleverpogingen. Ik raad u aan om de verzender te vragen om het pakket opnieuw te versturen. Mijn excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
Suzanne

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM