Klacht: pakje verdwenen

paulacfg op 25 maart 2015 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
DHL has resolved this complaint
Klacht opgelost op 25 maart 2015
Reactie van het bedrijf:

Beste Paula, Dit pakket is inderdaad op 19-03 bezorgd op het desbetreffende servicepunt. De verzender heeft echter u niet als geadresseerde opgegeven maar het servicepunt zelf als geadresseerde opgegeven. Op het servicepunt ligt er dan inderdaad geen pakket wat aan...

Bedrijf DHL
Status Opgelost
Datum 25 maart 2015

Een klant meldt dat zijn pakket volgens het track en trace-systeem wel is bezorgd bij het servicepunt IJzerhandel Baltus, maar daar wordt aangegeven dat het pakket niet aanwezig is. De klant ervaart dat het servicepunt niet bereid is om te helpen bij het oplossen van het probleem.

Mijn Klacht:

mijn pakje is via track en trace systeem wel bezorgd bij de servicepoint . maar daar aangekomen zeggen ze dat pakje niet daar is en ook niet bezorgd.
naam servicepoint is
IJzerhandel Baltus
Zwanenburgerdijk 446
1161NV ZWANENBURG

dus mn pakje is weg
en hun willen mij niet helpen

Gewenste Oplossing:

ik wil mijn pakje

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 25 maart 2015 om 13:34 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Paula,

Dit pakket is inderdaad op 19-03 bezorgd op het desbetreffende servicepunt. De verzender heeft echter u niet als geadresseerde opgegeven maar het servicepunt zelf als geadresseerde opgegeven. Op het servicepunt ligt er dan inderdaad geen pakket wat aan u geadresseerd is want niet uw naam maar "IJzerhandel Baltus" stond op het pakket. Dit is de fout van de verzender, want die had bij het inboeken van de zending u als ontvanger moeten invullen en daarna moeten kiezen voor "ontvanger haalt het pakket op bij een parcelshop". In plaats daarvan heeft de verzender het pakket dus verstuurd met het servicepunt zelf als de ontvanger.

Het servicepunt stuurt pakketten die aan hun gericht, maar niet voor hun bestemd zijn terug zodat deze retour gaan naar de verzender. U kunt nog eventueel navraag doen bij het servicepunt of ze op basis van het barcodenummer kunnen nakijken of uw pakket nog bij hun ligt maar anders zal het inmiddels weer geretourneerd zijn. U kunt dan de verzender contacteren. Die kan het opnieuw versturen (nu met de juiste gegevens) nadat die het retour heeft ontvangen. Indien het pakket niet meer op het servicepunt ligt en de verzender het ook nog niet retour heeft ontvangen, kan de verzender bij ons navraag doen naar het pakket.

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,
David

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM