Klacht: Spam bellen door callcenter

op 14 februari 2019 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Nadat ik gebeld ben door een callcenter van Oxxio; met de vraag waarom ik ben overgestapt van leverancier en of ik niet liever weer bij Oxxio wil komen, word ik dagelijks 1x of 2x gebeld op willekeurige tijden van de dag. Er word dan direct weer opgehangen. Dit duurt nu al één week.

Dag 1: medewerker gesproken op 17:38 met verzoek 1 maal terug te bellen. Dezelfde dag 2x gebeld rond 18:16 helaas niet bereikbaar zelf. (Deze dag tel ik niet mee)

Dag 2:om 16:02 gebeld

Dag 3: om 10:00 gebeld

Dag 4: om 11:35 en om 11:37 gebeld

Dag 5: om 10:09 gebeld

Dag 6: om 12:33 gebeld – iemand anders gesproken aangegeven dat we geen interesse hebben in contractvernieuwing (zeker niet als het zo moet). Diezelfde dag worden we om 13:45 weer gebeld.

Dag 7: 12:50 gebeld

Dag 8: 10:42 gebeld

Misschien moet Oxxio net als Enecco maar eens stoppen met die agressieve sales target callcenters.

Als ik niet langer meer gebeld word.

4 dagen geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

4 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

4 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 14 februari 2019 om 13:08 geantwoord

Beste,

Bedankt voor het indienen van uw klacht. Ik begrijp zeker dat u het erg vervelend vindt wanneer u op deze manier door ons benadert wordt. Deze externe partij belt zoals u aangeeft inderdaad om ex-klanten weer terug te halen als klant.

Ik kan begrijpen dat u daar niet op ieder moment op zit te wachten. Mag ik u aanraden om uw telefoonnummer aan te melden bij het bel me niet register? Dit is namelijk de enige mogelijkheid om dit soort telefoontjes tegen te gaan. Helaas kan ik deze telefoontjes niet intern voor u blokkeren, als dit wel had gekund dan had ik dit uiteraard meteen gedaan.

In ieder geval onze excuses voor dit ongemak. Wij zullen dit intern bespreken als verbeterpunt want dit is natuurlijk niet wat wij als energieleverancier willen uitstralen.

Oxxio Webcare.

Alle klachten die gemeld zijn door TaKu