Klacht: Overschrijdingen houdbaarheidsdata

op 30 september 2016 over Jumbo in de categorie Supermarkten

Op dinsdagavond 27 sept. teruggekeerd van vakantie en woensdagmiddag de 28e boodschappen gaan doen in de Jumbo te Oirsbeek met mijn partner.
Omdat ik bijna nooit naar de houdbaarheidsdata kijk van de producten die ik in de kar laad, haalde mijn vriendin er enkele uit. Bleek dat de Limburgse cervelaatworst van 0,5 kg. al drie dagen over de datum was en dat de kip van de afd. vleeswaren al vijf dagen over de datum was NL tot 23 sept. Toen we verder naar vleeswaren zochten, vonden we drie verpakkingen voor het grijpen waarvan de houdbaarheidsdatum al meerdere dagen overschreden was. Ik heb de mannelijke verkoper die achter de balie stond erbij gehaald en er mee geconfronteerd. Een verkoopster was hier getuige van. Nadat ik aan d kassa had afgerekend, kochten we twee boeketje bloemen die in een emmer stonden met de aanduiding €3,95. Bij het afrekenen bleken ze €5,95 te kosten. De kassiers vermoedde dat ze abusievelijk in de verkeerde emmer geplaatst waren en rekende een boekt af voor de prijs van €3,95.
Als vaste klanten van de Jumbo waren we zeer geschrokken door de grote aantallen artikelen, waarvan de houdbaarheidsdatum overschreden was. We waren er erg bezorgd door geraakt, omdat mensen die misschien niet zo alert zijn en ziek van kunnen worden. We willen hier geen ruchtbaarheden aan geven via Facebook, maar hopen dat de controle door Jumbo verscherpt gaat worden.

Normaliter zijn we zeer tevreden over de kwaliteit van de producten en de service.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Jumbo

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Jumbo nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Bastiaans