Klacht: Overlijden vader met nagenoeg dezelfde voorletters.

op 11 mei 2020 over Canaldigitaal in de categorie Alles-in-1, Digitale TV

Sinds 2009 is mijn vader overleden, hij had een Canal digitaal aansluiting
Zelf heb ik ook een Canal digitaal aansluiting, wij hebben samen nagenoeg op 1 letter verschil dezelfde voornamen. Ik betaal mijn facturen per incasso, daar het ouderlijk huis pas in 2018 verkocht is en de situatie gewoon is blijven doorlopen ondanks Canal Digitaal op de hoogte was van zijn overleden en via aanmaningen ieder jaar het geld binnen harkte, omdat ik geen problemen wilde. Toen mijn vrouw onlangs de administratie ter hand nam kwam ze er achter dat al die tijd onterecht is betaald. Ineens bleken er 2 twee namen te gaan. Nu willen ze het betaalde 2020 en een deel van 2019 terug betalen, € 211,- terwijl jaren lang voor niets is betaald. Kan geen eindverantwoordelijke spreken over mijn klacht en vernam na bijna 1 maand dat het nu binnen 2-6 weken zo worden overgemaakt. Kwaad, teleurgesteld blijf ik met grote onvrede achter. Bedankt Canal Digitaal!

Schadeloos gesteld worden

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Canaldigitaal over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Canaldigitaal in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Canaldigitaal een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Canaldigitaal

Heeft op 11 mei 2020 om 15:22 geantwoord

Geachte heer Pillen,

Vervelend dat er twee abonnementen door zijn blijven lopen terwijl dit niet de bedoeling is geweest.
Uit de geschiedenis van het abonnement blijkt het volgende. In februari 2010 nam u contact op om het overlijden van uw vader door te geven.
Wij hebben toen actie ondernomen en het abonnement stop gezet. In juni kregen we van u de melding dat het abonnement toch weer geactiveerd moest worden via een overname. We hebben de kaart toen op uw naam, adres en rekeningnummer overgezet.
Dat u daarnaast ook nog zelf een smartcard heeft lopen dat is uiteraard niet verboden en dat mag naast elkaar geactiveerd zijn.
Het is uw eigen verantwoording om uw kaarten en abonnementen te beheren. Zo ook wat u aan ons betaald.
Uit coulance hebben we alsnog 6 maanden gecrediteerd om u tegemoet te zien. Meer dan 6 maanden kunnen wij niet voor u crediteren.
Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd.

Paul
Webcareteam Canal Digitaal

Heeft op 11 mei 2020 om 15:32 geantwoord

Het was mij niet bekend dat er 2 abonnementen liepen! Bij toeval onlangs achter gekomen. Beetje flauw dit zo te schrijven!

Reactie van de melder van de klacht Thoedorus65

4 maanden geleden - "OPGELOST" IS ZEKER NIET OPGELOST! VOOR CANAL DIGITAAL, NIET VOOR MIJ!

Alle klachten die gemeld zijn door Thoedorus65