Klacht: overlast van vliegtuigen vliegroutes

op 21 september 2017 over Schiphol in de categorie Luchthavens

Wij ervaren veel lawaaihinder van de vliegtuigen die naar Schiphol en “zestienhoven” vliegen. Gedurende vele uren per dag en soms ook tot laat in de avond/nacht vliegen er gemiddeld iedere minuut vliegtuigen over.
De indruk bestaat dat de aanvliegroute’s vanuit het zuiden over de Zeeuwse en Zuid-Hollandse eilanden gaan. Veel van deze gebieden zijn natuurgebied (natura 2000) en stiltegebied. Veel mensen komen hier juist om te ontstressen. Het vliegtuiglawaai doet ernstig afbreuk aan deze omgeving en veroorzaakt juist stress.

Wanneer de vliegroutes veel verder op zee komen te liggen en het besef bij onze overheid doordringt dat de groei van het vliegverkeer ook een deken van geluid legt over het land waar de aanvliegroutes zijn.
De groei van het luchtverkeer verziekt door het lawaai voor veel mensen in heel Nederland hun welbevinden.

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Schiphol

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Schiphol nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door sipilex@live.nl