Klacht: Overlast van vliegtuigen alsmede luchtvervuiling

op 10 augustus 2017 over Schiphol in de categorie Luchthavens

Sinds 2014 heb ik een appartement gekocht aan de Albardagracht in Geuzenveld Amsterdam(postcode 1067DZ). Ik heb een balkon aan de grachtzijde. Helaas heb ik weinig woongenot en kan ik mijn balkon weinig gebruiken. Precies over de gracht maken zij een bocht en vliegen ze erg laag. De vliegtuigen die aaneengesloten overvliegen bezorgen enorme geluidsoverlast zodanig dat de muren van mijn appartement trillen. De balkondeur moet dicht want je hoort elkaar niet en als je binnen zit hoor je elkaar en de televisie niet. Dit veroorzaakt veel stress. Vaak vliegen zij juist op de dagen dat het windstil is weinig bewolkt dus juist op de dagen dat je gebruik wil maken van je buitenruimte. Waar ik mij ook zorgen over maak is de uitstoot. Tijdens en na zo een drukke dag van de gehele dag oververvliegende vliegtuigen hangt er een hele toxic geur in de lucht. Ik heb het gevoel dat we vergiftigd worden door de fijnstoffen. Ikzelf heb astma en ervaar grote last. Zodanig dat ik liever ramen en deur dicht houd. Dit is geen leven. Schiphol maakt ons ziek. Als de vliegtuigen Geuzenveld voorbij vliegen en boven het havengebied pal daarachter de bocht zou nemen zou dat al zoveel uitmaken. Ik ben zelfs plan om handtekeningen te verzamelen en actie te voeren helaas weet ik niet precies hoe te beginnen. Zou u ons willen helpen met advies/begeleiding?
Emine Duman

Als de vliegtuigen niet boven de gracht keren, niet zo laag overvliegen en de kwaliteit van de lucht schoon is.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Schiphol

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Schiphol nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Emine77