Klacht: Overlast buren

op 26 mei 2021 over Ymere in de categorie Woningcorporaties

Ik woon sinds mijn 12e of 13e jaar in tuindorp Oostzaan. Altijd met plezier gewoond. Toen ik op mijn zelf wilde wonen kwam ik niet in aanmerking voor een woning in Tuindorp Oostzaan. Ik moest helaas naar een ander gedeelte in Noord samen met mijn vrouw.
Wij huren nu een woning van Ymere sinds 2001.Deze woning konden wij betrekken dmv woningruil.
De eerste paar weken erg druk ivm opknappen van de woning want Ymere deed niets.
Helaas was onze buurvrouw een junkie met 2 kinderen die uit een ander huis was gezet wegens overlast aan buren. Het werd na een jaar of 2 zo erg dat we zijn gaan klagen en het heeft 16 jaar geduurd, dmv politie bellen, logboek formulieren invullen en ik weet niet wat allemaal om deze vrouw uit huis te krijgen.
We waren zo blij met de rust die die was neergestreken, maar daar kwam na ongeveer 6 maanden abrupt een einde aan.
Ymere plaatste daar een nieuwe bewoonster waarvan wij wederom veel overlast hebben, En niet alleen wij maar de buren rondom ook.
Wij hebben aan de bel getrokken bij Ymere en die heeft toen de bewoonster verteld over onze situatie met de vorige bewoonster.
We zijn nu 1 jaar verder en de situatie is niet veranderd.
Weer contact gehad met Ymere en die vertellen ons nu dat we WEER die hele molen door moeten met overlast logboek formulieren invullen en politie bellen. Wij, maar ook andere buren hebben al een paar keer geprobeerd te praten met de bewoonster maar dat heeft totaal geen zin gehad. Wij denken nu dat deze bewoonster door overlast uit haar vorige huis is gehaald en door Ymere willens en wetens van onze vorige problemen, naast ons is geplaatst. Wij kunnen dat natuurlijk niet hard maken omdat ymere niet wil/mag vertellen waarom de bewoonster uit haar vorige woning, waar ze volgens haar zelf heel fijn woonde, toch is weggegaan/uitgezet.
Mijn vrouw en ik vragen ons af of dit specifieke adres een huis voor probleem gevallen is. Want wij weten namelijk van een collega van mij die ook in onze situatie heeft gezeten, dat deze huizen bestaan.
Wij hebben gevraagd of ze desnoods voor ons een andere woning willen zoeken in Tuindorp Oostzaan omdat we niet weg willen uit dit geweldige dorpje, maar dit niet nog een paar jaar trekken.

Mvg,

Gerrie

Als de bewoonster een ander huis krijgt toegewezen of dat wij een ander huis in Tuindorp Oostzaan krijgen toe gewezen.
Of dat de overlast stopt maar daar geloven wij niet meer in.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Ymere over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Ymere in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Ymere een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Ymere

Heeft op 26 mei 2021 om 10:33 geantwoord

Beste meneer Engelgeer,

Bedankt voor uw bericht. U meldt burenoverlast; een vervelende situatie!

Ik heb uw klacht doorgestuurd naar de afdeling Overlast
Zij nemen uw klacht in behandeling. Wij streven naar een passende oplossing voor alle partijen.

Fijne dag,

Ineke Benjamins
Medewerker Klantcontact

Vragen?
T 088 0008 900
WhatsApp 06 13 22 12 20
www.ymere.nl
Open: maandag t/m vrijdag 08.30 -17.00 uur

Alle klachten die gemeld zijn door Moe gestreden