Klacht: opzeggen

op 26 mei 2017 over Volkskrant in de categorie Kranten - Landelijk

In december heb ik een abonnement afgesloten, dit gebeurde op straat. De jongen waarmee ik sprak zei dat als de krant me niet beviel, ik hem altijd kon opzeggen. Nu is het vlak voor de zomer en heb ik van alle volkskranten misschien er drie werkelijk gelezen, dus wil ik het abonnement afzeggen. Natuurlijk blijkt dit niet te kunnen. Ik heb geen geld voor het abonnement, en ik lees hem daarna ook niet. Ik wil niet door intrum justitia worden achterna gezeten, dus heb ik het abonnement drie maanden opgeschort voor de maanden juli, augustus, september. Ik vind het ronduit schandalig dat er eerst werd gezegd dat ik het abonnement altijd stop kon zetten, en dat dit niet blijkt te kunnen. Daarnaast vind ik het erg dat ik moet betalen voor een krant die ik nooit lees. Waarom wel stiekem een zoveel maanden abonnement, iedere maand moeten betalen, maar niet maandelijks kunnen opzeggen?
Ik ga nooit meer bij een krant of iets anders een abonnement afsluiten, en ik ga zeker geen krant meer kopen. Daarnaast vind ik het slecht dat als je je abonnement opschort, je daarna langer door moet gaan. In de wet staat onze vrijheid zogenaamd garant, maar als je het al niet meer merkt in een zo kleine zaak als deze, kunnen we die vrijheid net zo goed weglaten.

Wanneer ik een tegemoet wordt gekomen vanwege al het verspilde geld dat ik heb moeten uitgeven aan iets dat ik niet lees, niet gebruik, en ik moet blijven volgen.

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Volkskrant

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Volkskrant nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Monavw