Klacht: opnieuw ingeschreven

op 30 juni 2012 over Woonnet rijnmond in de categorie Woningcorporaties

ik stond bijna 5 jaar ingeschreven als woning zoekende bij woonnet rijnmond en omdat ik binnenkort in aanmerking kan komen voor een woning heb ik een kamer in spijkenisse genomen .
heb dan me adress gewijzigd en opeens zag ik dat ik automatisch opnieuw ben ingeschreven dus begint gewoon weer op nul ,dat begrijp ik nou niet heb ook dan gebeld en ze zeggen omdat u een woonplek hebt gevonden ,dus moet weer op kamers voor 6-7 jaren???

dat ik weer op me oude inschrijf datum word gezet

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Woonnet rijnmond in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Woonnet rijnmond een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Woonnet rijnmond

Heeft op 18 juli 2012 om 15:52 geantwoord

Klacht Inschrijfduur verandert als ik mijn adres verander. Ik ben “starter”

Woningzoekenden schrijven zich in bij Woonnet omdat zij op zoek zijn naar een nieuwe woning.
Als je nu op een kamer woont, dus ergens anders inwoont en bijvoorbeeld de keuken en badkamer deelt, noemen wij je een “starter”. Je laat immers wanneer je naar een nadere woning verhuist geen zelfstandige woning achter. Bij je inschrijving heb je moeten aangeven of je starter of doorstromer bent.
Op het moment dat je een nieuwe woning accepteert wordt je inschrijving beëindigd, je bent immers geholpen. Natuurlijk kun je je direct opnieuw aanmelden als je verder op zoek wil naar een nog fijnere woning. Dan begin je opnieuw inschrijfduur op te bouwen.

Als je als starter ingeschreven staat bij Woonnet en je verandert je woonadres gaat Woonnet Rijnmond er van uit dat je naar een andere kamer verhuist. Je inschrijfduur blijft verandert niet.

Let op!:
Wanneer je (per ongeluk) behalve je adres ook je inschrijving van starter hebt verandert in doorstromer, verandert je inschrijfduur! Woonnet gaat er dan vanuit dat je van een zelfstandige woning naar een andere zelfstandige woning verhuist, dus wordt je inschrijfduur weer op nul gezet. Je hebt immers een nieuwe zelfstandige woning gehuurd.

Let op! Als je een woning aangeboden krijgt worden bij de nieuwe verhuurder je gegevens gecontroleerd. Als dan blijkt dat je niet op een kamer woont, maar een heel huis bewoont kan de verhuurder je weigeren als nieuwe huurder omdat je gegevens in Woonnet onjuist zijn!

Woonnet Rijnmond is de gezamenlijke website van de corporaties in de stadsregio Rotterdam. Woonnet Rijnmond is een platform van deze woningcorporaties en heeft geen eigen contactgegevens. Voor vragen over het woningaanbod, inschrijven, woonpassen, inschrijfduur en dergelijke kunt u bij de aangesloten corporaties terecht. U kunt de contactgegevens vinden op http://www.woonnet-rijnmond.nl/hoe-werkt-het/woonnet-rijnmond (contact met de corporaties, links.

Wij wensen u veel succes bij het vinden van een woning.

namens de samenwerkende corporaties
aangesloten bij Woonnet Rijnmond.

Alle klachten die gemeld zijn door sheyleena