Klacht: Oplichting na vergeten betaling en nooit ontvangen tablet

op 07 oktober 2014 over NTI in de categorie Opleidingen en cursussen

Ik heb in februari een studie aangevraagd en kom er gisteren via een incassobureau achter dat ik een betaling vergeten ben. NTI heeft mij hier tot dan toe nooit over geïnformeerd en verzuimd daarmee al haar wettelijke verplichting tot een eerdere melding met 14 dagen tijd om te betalen.

Daarbovenop komt dat NTI nu ineens een bedrag in rekening brengt voor een spooktablet dat ik nooit heb ontvangen, maar waar ik nu wel 90 euro voor zou moeten betalen.

Inclusief tablet komt NTI nu met een nog te betalen bedrag van ruim 470 euro terwijl de totale studieprijs 411 euro was waar al een bedrag van 293,77 van betaald is.
Volgens het incassobureau is dat inclusief de korting die ik van het NTI zou krijgen en waar ik nu geen recht meer op zou hebben. Echter spreken de voorwaarden waar ik mee akkoord ben gegaan tijdens het aangaan van mijn studie (http://www.nti.nl/inschrijfvoorwaarden/cursussen-en-beroepsopleidingen/) nergens over het vervallen van de korting bij een vergeten betaling.

NTI denkt nu dus mensen op te kunnen lichten door verzonnen tablets in rekening te brengen, en extra kosten te rekenen waar zij niet eens toe gerechtigd zijn.

Dat NTI stopt met het in rekening brengen van extra kosten waar zij niets over vermelden in de voorwaarden, en stopt met het rekenen van 90 euro voor een spooktablet wat nooit ontvangen is.

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar NTI over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NTI in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NTI een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NTI

Heeft op 14 augustus 2017 om 09:26 geantwoord

Beste student. Excuses dat wij nooit meer hebben gereageerd. Klacht.nl was helaas aan de aandacht van NTI ontsnapt. Ik hoop dat alles uiteindelijk is opgelost, zo niet dan horen wij dat uiteraard graag zodat we kunnen kijken wat we alsnog voor u kunnen betekenen. Voor nu een fijne dag! '^LS

Alle klachten die gemeld zijn door opgelichte student