Klacht: Oplichting en Chantage

op 14 december 2017 over Garcinia Cambogia support in de categorie Gezondheidswinkels

In mei heb ik een advertentie gezien op Facebook van Garcinia Cambogia waarbij je een proefpakketje afslankpillen kon ontvangen. Hier heb ik op gereageerd en wilde ik het graag proberen. Hier had ik dus ook voor getekend (voor een eenmalig machtiging voor betaling). Echter heb ik nooit het proefpakket ontvangen van de firma en er is ook niets van mijn rekening afgeschreven (7,50 euro). Ook heb ik geen factuur ontvangen en kreeg ik enkele maanden meteen een 2e aanmaning van Park incasso Veenendaal met een hoog oplopende kosten. Dit heb ik genegeerd omdat ik niets ontvangen had van de firma (het proefpakket).

In november kreeg ik wederom een aanmaning met boete die ik moest betalen vóór 05-11-17. Omdat ik hoopte van alles af te zijn, heb ik onder protest het bedrag betaald (108,26 euro). Op 11 november 2017 krijg ik weer een vordering die oploopt tot 256 euro (die ik vóór 15-12-17 betaald moet hebben). Tevens komen ze met een dreiging. Als ik dit bedrag niet betaald heb voor 15-12-17, sturen ze een dagvaarding en zal ik geregistreerd worden bij de BKR.

Ik heb contact opgenomen met rechtsbijstand die het advies gaven om een aangetekende brief naar het incassobureau te sturen, en aangifte van oplichting te doen bij de politie. Dit op 14-12-17 gedaan.

De firma heb ik telefonisch en via de mail geprobeerd te bereiken, dit is niet gelukt. Het nummer was niet bereikbaar terwijl er vervolgens een bericht kwam dat ze bereikbaar zijn van maandag t/m vrijdag van 12:00 uur tot 17:00 uur.

Bij nader onderzoek op het internet blijkt dat dit over een oplichting gaat en met de naam ” Mevr. J.M van der Linden van het pand aan de Zandheuvel 52B, 4901 HW Oosterhout verhuurt volgens haar zeggen het als een retour- en afhaal adres aan meerdere bedrijven. Bij deze bedrijven komt via de KVK de naam Remco Antonius, Helena Henricus en Maria van Rooij naar voren. Mevr. van der Linden doet alsof ze gek is en verwijst naar Dark beare web design en een zekere meneer A. Karnawat. Ze wil hier geen gegevens van geven. Dit is een dwaalspoor. Ze verwijst je gewoon naar de 085-8880774 en info@garciniacambogiabio.online. En dit is weer waar we allemaal naar toe worden geleid. Het zelfde roedeltje. “

Dat ik van de vorderingen af ben. Dat deze praktijken onmiddellijk stoppen!

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Garcinia Cambogia support

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Garcinia Cambogia support nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Dinyli60