Klacht: oplichting bij het ophalen van huurauto

smartie74 op 12 april 2018 over CarTrawler in de categorie Autoverhuur

Bij deze wil ik graag een klacht indienen.

Via de website van Transavia, hebben wij doorgeklikt om ook de huur van een auto te regelen.
Omdat dit dus via de site van Transavia verliep, gaf dit ons een goed gevoel, want je hoort immers vaak dat het bij autohuur mis gaat.

Het reserveren van de auto ging snel en makkelijk.
Ik vulde de gegevens van mijn man in, en vervolgens de gegevens van onze creditcard.
Ook sloten wij nog een verzekering af via de website (axa eigenrisicoverzekering)
Geregeld!! Dachten wij,…..

Eenmaal op de bestemming aangekomen, wilden wij onze huurauto ophalen.

Toen bleek dat onze creditcard niet werd geaccepteerd omdat die op naam van mevrouw stond, ipv meneer.
Om dit te veranderen waren wij verplicht om € 46,– extra te betalen. Het was onmogelijk om dit kosteloos te doen.
Volgens de balie medewerkster was het ook onmogelijk om de reservering te annuleren, want dan zouden de kosten voor de autoverhuur toch gewoon van onze credit card worden geint.
Ondertussen werden we ook verplicht om een allrisk verzekering af te sluiten à € 114,– Wij zeiden dat we al een verzekering tijdens het boeken hadden afgesloten, maar deze was volgens haar niet geldig.

Bij het terugbrengen van de auto kwam er nog een staartje aan dit verhaal.
Volledig afgetankt, zonder schade en in keurige staat brachten wij de auto terug.
De baliemedewerkster ging de auto checken en dacht een schade te constateren. Ze drong aan op een handtekening, want we waren immers verzekerd.
Wij waren het niet eens met de “schade” en weigerden te tekenen voor iets dat er niet was en wij zeker niet veroorzaakt hadden.
Toen ik mijn shawl pakte, deze een beetje nat maakte en over de “schade” wreef, verdween deze als sneeuw voor de zon en bleek het dus gewoon een beetje vuil te zijn geweest.
Maar als wij wel hadden getekend, weten wij zeker dat zij gewoon verzekeringsgeld hadden opgestreken, voor iets dat helemaal geen schade was.

Al met al was het dus zeer frustrerend, verwarrend en kostbaar, mede door het feit dat de baliemedewerkster erg slecht Engels sprak, en wij geen Italiaans.
Want je wordt dus getild waar je bij staat en het blijkt dus maar weer dat je niets en niemand kunt vertrouwen, ook al boek je via de website van Transavia,…

We vernemen graag uw reactie en hoe u ons tegemoet kunt komen in de extra onverwachte kosten à € 160,95!!

Als de extra kosten à € 160,95 worden vergoed.

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over CarTrawler

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over CarTrawler nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door