Klacht: Oplichting

op 21 januari 2014 over Courlux International in de categorie Oplichting

Courlux Internationaal heeft ons ca. een half jaar een aanmaning gestuurd voor een bedrag van 14,70 euro. Ik heb hier op gereageerd door een afschrift van mijn bankrekening te sturen waarop het genoemde bedrag is afgeboekt. Tevens heb ik aangegeven dat ik geen vertrouwen meer in het bedrijf heb, omdat ze zomaar aanmaningen sturen die niet blijken te kloppen, en mij afgemeld voor zendingen van producten van dit bedrijf. Ik heb in het half jaar daarna ook niets meer van het bedrijf vernomen, tot gisteren. Gisteren ontving ik een brief van incassobureau Alektum. In dit schrijven is het bedrag van 14,70 euro vermeerdert met 10,00 euro administratiekosten, 30 euro buitengerechtelijke kosten en 0,24 euro rente, samen 54,94 euro. Alektum vermeld in de brief dat Courlux bereid is de kwestie met betaling van dit bedrag in de minne te schikken, maar zo niet dan volgt er een gerechtelijke procedure. Ik ervaar dit als een poging ons te intimideren, wat in het geheel niet gebeurt.

Het bedrijf trekt zijn vordering in, via Alektum, in. Dit wil ik zwart op wit, om in de toekomst niet weer met een dergelijke situatie te worden geconfronteerd aangaande deze vordering.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Courlux International in behandeling genomen

Courlux International

Heeft op 07 maart 2014 om 12:31 geantwoord

Meneer kan betalingsbewijs aan alektum laten zien.

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Courlux International een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door A. Platje