Klacht: Oplichterij

op 08 augustus 2017 over Opel in de categorie Automerken

Opel garage Rik Leyssen, Meeuwerkiezel 24, 3960 Bree, België.

Arrogant bedrijf, geen begrip voor klanten. Doen alles om elke euro uit hun klanten te halen.

Ik heb echt het gevoel dat ik hier te maken heb gehad met oplichters. Ga hier dus zeker niet naartoe! Je zult duur komen te staan.

Mijn verhaal: Mijn auto had vermogenverlies en het motormanagement lampje brandde. Dus, de auto binnengebracht bij garage Leyssen, die oorspronkelijk niet kon vinden waar het probleem lag (ben mijn auto bijna drie weken kwijt geweest). Uiteindelijk bleek het gehele stuurapparaat van de auto vervangen te moeten worden, wat natuurlijk een aardige rekening voor mij als resultaat had. Omdat er mij gegarandeerd werd dat hiermee het vermogenverlies opgelost zou zijn, en dit absoluut de enige optie was volgens Leyssen, omdat alle metingen geen resultaat opleverde etc, heb ik mijn akkoord gegeven.

Echter, toen ik de auto terug ophaalde van de garage, bleek er nog steeds enorm vermogenverlies te zijn. Ik heb een paar dagen afgewacht, maar ook het motor management lampje ging na enkele dagen weer branden. Toen heb ik meteen terug naar de garage gebeld waar ik de volgende dag terecht kon. Uiteindelijk heeft Leyssen de gaskleppedaalsensor vervangen en het probleem was onmiddellijk opgelost – de auto reed weer zoals voorheen.

Ik vind het erg opvallend dat er eerst een geheel stuurapparaat vervangen moet worden, wat niet eens het probleem opgelost heeft (!!) en vervolgens een veel goedkoper onderdeel, wat METEEN het probleem oplost. En dan moet ik geloven dat ze bij het eerste bezoek goed werk geleverd hebben, door het verkeerde, veel te dure, onderdeel te vervangen?

Dan verwacht Leyssen ook nog eens dat ik de factuur betaal van het tweede bezoek aan de garage! Ik heb dit geweigert en heb ook bovenstaande uitleg gegeven, maar Leyssen blijft volhouden dat het twee aparte problemen zijn en dat absoluut het stuurapparaat vervangen moest worden, dat ze behoorlijk werk geleverd hebben enz.

Helaas geloof ik hier geen woord van. Ik had maar één probleem met mijn auto, dat niet is opgelost door een enorm duur onderdeel te vervangen, en wel door een tweede, veel goedkoper onderdeel te vervangen. Hoe kan het hier om twee aparte problemen gaan?

Dit is een Opel garage die dus alles over het merk Opel ZOU moeten weten. Ook daar klopt niks van. Elke ”garage om de hoek” weet net zo veel van de auto’s als het personeel van Leyssen. Dit slaat natuurlijk nergens op – Dealer prijzen betalen maar geen extra service en vakmanschap.

Onprofessioneel, arrogant, onvriendelijk, personeel is een stel mooipraters, alleen maar geïnteresseerd in de euro’s (zodra ze de euro’s binnen hebben, hoef je niks meer van ze te verwachten).

Kortom, een verschrikkelijk bedrijf. Ga hier niet naartoe, je zult gegarandeerd spijt krijgen.

De factuur niet hoeven betalen voor de tweede herstelling (wat naar mijn mening de eerste had moeten zijn)

Alle klachten die gemeld zijn door Kris B