Klacht: Opleiding Zakkenvullers 1e klas

op 21 mei 2017 over NTI in de categorie Opleidingen en cursussen

Hoewel ik 0% van de klachten als opgelost zie ga ik er niet van uit dat dit bedrijf maar ook iets doet aan klanttevredenheid.

Toch hier ook mijn verhaal.

Door onvoorziene omstandigheden kon ik tijdelijk even mijn lesgelden niet betalen.

Waardoor dit bedrijf tegen alle afspraken in het hele jaar vorderde.

Elke maand betaalde ik uiteindelijk het lesgeld tot er 3 termijnen nog openstond.

Ineens had NTI mij uitgeschreven ook voor de DUO.
Ik moest eerst maar het met het incassobureau uitzoeken en dan zal ik weer aangemeld worden en het 3e jaar opgestart worden. Met het incassobureau besproken 700,= te betalen tegen finale kwijting.

Maar NTI verdomd het 3e jaar op te starten of mij aan te melden bij de DUO.
Reageert niet op de klacht geschreven op 30 januari.

Nu ik na een half jaar niet meer van uit ga dat u uw afspraken na komt om het 3e jaar op te starten en mij bij DUO aan te melden met terugwerkende kracht wil mijn geld van 2 jaar schoolgeld en examengelden terug. U kunt de boeken daarna retour ontvangen.
Ik heb inmiddels een advocaat ingeschakeld.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NTI in behandeling genomen

Bericht van NTI

2 maanden geleden - Beste meneer Engelhart, U geeft aan dat u door onvoorziene omstandigheden uw lesgeld niet kon betalen. Hierdoor bent u uiteindelijk overgedragen naar het incasso bureau. Afspraak U heeft hier de regeling getroffen dat u € 700 zou betalen tegen finale kwijting. De finale kwijting houdt in dat wij na de betaling uw opleiding HBO Rechten zouden stoppen. Derde jaar Omdat er een akkoord was met de finale kwijting, is de opleiding geannuleerd. Hierdoor is er geen derde jaar opgestart en heeft er ook geen aanmelding bij DUO plaatsgevonden. Deze informatie is ook aan uw advocaat doorgegeven. Echter hebben wij hier geen reactie op mogen ontvangen. Met vriendelijke groet ^SL

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NTI een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NTI

Heeft op 14 augustus 2017 om 11:25 geantwoord

Beste meneer Engelhart,

Afspraak

Derde jaar

Met vriendelijke groet
^SL

Reactie van de melder van de klacht hborechten

2 maanden geleden - De uitschrijving en afmelding DUO vond echter plaats voor dat er uberhaupt een betaalafspraak was met het incassobureau. Nimmer is eveneens een afspraak gemaakt dat een betaling tegen finale kwijting immers inhoud dat ik afzie van het onderliggende overeenkomst of doorstart 3e jaar. Echter heb ik de afspraak die telefonisch met uw medewerkers gemaakt nog voor betaling (ik moest het namelijk maar uitzoeken met het incassobureau want jullie konden als opdrachtgever niets doen. Dus kunt u achteraf ook niet klagen dat dit slechts 700€ was en echter is daarmee op 7,46€ na het 2e jaar ook volledig betaald. In ieder geval zal het 3e jaar weer opgestart zou worden na betaling en terugkoppeling van het incassobureau. Die terugkoppeling heeft u gehad op 2 december 2016 maar u heeft het 3e jaar niet opgestart eveneens mij niet aangemeld met terugwerkende kracht per 1-9-2016 bij de DUO. Indien u een weigerachtige houding blijft aannemen zal ik de advocaat tot dagvaarden over laten gaan. Behoudens rechten komen deze kosten geheel voor uw rekening. Nogmaals een incassotraject heeft conform uw eigen algemene voorwaarden slechts een opschortende werking en geen ontbindende werking. U heeft verder ook geen bewijs dat ik tevens met finale kwijting akkoord zou gaan met de uitschrijving en ontbinding die al In werking was gezet! Daarintegen heb ik de telefonische opname gemaakt in het detentiecentrum nog wel in bezit. Ik snap ook niet hoe moeilijk het kan zijn om de klant tevreden te houden, tot slot levert dit extra jaartje u ook nog eens 2800€ op.

Heeft op 14 augustus 2017 om 11:45 geantwoord

Er is niets tot heden opgelost.

Alle klachten die gemeld zijn door hborechten