Klacht: opgelicht door Ymere

op 12 september 2016 over Ymere in de categorie Woningcorporaties

Toen ik een sociale huurwoning huurde in 2012 tijdens mijn scheiding, wilde woonmakelaar Terborg van Ymere niet in de opnamestaat opnemen dat ik de keuken vervangen wilde hebben. Hij zei dat die nog slechts 17 jaar oud was en dat een nieuwe keuken zeker niet gegund zou worden, een keuken wordt pas vervangen wanneer die 20 jaar oud is.
Na veel soebatten heb ik in 2014 toch een nieuw werkblad ‘gekregen’- (in dit soort termen wordt hierover gesproken, terwijl ik dik huur betaal), dit terzijde)
Om van de keuken gebruik te kunnen maken heb ik zelf noodzakelijke verbeteringen aangebracht:: een kastje voor een oven, een soort verlenging van het werkblad waar een kookplaat in past.
Toen ik me in 2015 meldde voor een nieuwe keuken werd al snel duidelijk hoe het echt zit: de receptioniste keek even na van wanneer mijn keuken was ‘: eeeh even kijken: begin jaren 80 is dat huis gebouwd, keuken is nooit vervangen: zo’n 34 of 35 jaar oud. Ja hoor, u mag een keuken aanvragen.”
Inmiddels is mij inderdaad toegezegd dat ik een nieuwe keuken ‘mag”.

Ymere wil wel opnieuw een nieuw werkblad bij de nieuwe keuken plaatsen (eerst zou dat niet ‘mogelijk’ zijn), een tegemoetkoming in de vorm van een door Ymere betaalde verlenging van het werkblad wordt niet gegund. Ik moet dus zelf de aanpassingen opnieuw doen.
En geen woord van excuus.
Ik vermoed dat dit oprekken van de gebruiksjaren voorbij hun levensduur van keukens door Ymere beleid is en ik vraag mij af hoeveel andere mensen op deze manier voor de gek gehouden zijn en misschien nog worden.
Ik voel mij opgelicht door Ymere.

-Als onafhankelijk onderzocht gaat worden: is dit beleid of een incident?
Hoeveel huurders worden zo jarenlang afgescheept?
-Excuses van Ymere.
-Financiering door Ymere van aanpassingen die nu opnieuw nodig zijn.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Ymere over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Ymere in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door AnnevW