Klacht: Opgelicht

ABF op 08 november 2017 over Keyservice Nederland in de categorie Servicediensten

Op 7 november jl., een prachtige dag dus ik zou lekker met de hond naar het strand gaan, wil ik de deur op slot draaien, wat ook lukt, echter de sleutel zit vast. Schrik, wat nu. Eerst maar even mijn man bellen. Deze zoekt op slotenmaker Wormerveer en appt mij vervolgens een telefoonnummer, 085-0028405. Ik bel dit nummer, krijg iemand aan de lijn, deze vraagt mijn adresgegevens en bevestigt vervolgens dat de monteur er over 30 á 45 minuten zal zijn. Na ongeveer anderhalf wachten, ondertussen had ik alweer gebeld waar de monteur bleef, verschenen er twee jongemannen. Eén van de heren werd ingeleerd.
Aangezien zij de sleutel er ook niet uit kregen, werd deze afgebroken en werd vervolgens de cilinder uitgeboord.Ik dacht nog gelukkig, nieuwe cilinder erin en klaar.Toch nog naar het strand. Niets bleek minder waar. De nieuwe cilinder zat erin en het slot ging nog niet soepel, ook in het nieuwe slot bleef de sleutel vast zitten. Slik! Gelukkig kregen zij de sleutel er toen wel uit. De monteur wilde weten waar het nou precies haperde, dus de hele driepuntssluiting werd verwijderd en open gemaakt. In het slot zelf bleek een tandwieltje te zijn afgebroken en er zat viezigheid/roest op de onderste sluiting. Er moest een nieuwe in!? Daarvoor moesten zij even naar het magazijn in Alkmaar. Ondertussen had ik al even geïnformeerd wat de kosten zouden gaan bedragen. Dat weet ik nog niet mevrouw. Ok, zij naar het magazijn en ik maar even snel de hond uitlaten. Nou ik had ondertussen wel de strandwandeling kunnen maken. Ik weer bellen waar de monteurs bleven. Het werd al later in de middag en ik dacht voor het donker wordt. Tot mijn ergernis werd voor de derde keer mijn postcode en huisnummer gevraagd. Ik sprak mijn ongenoegen uit over de gang van zaken. Ja het komt goed mevrouw en er werd opgehangen. Nou daar kwamen de heren weer aan, na ongeveer tweeënhalf uur. Ze hadden de hele middag gezocht in het magazijn!? Ze hadden het betreffende slot dat wij hadden niet, het kon wel op maat worden gemaakt, dus ze hadden een eenpuntsslot mee. Ons oude slot hadden ze in het magazijn achtergelaten. Na het nieuwe slot te hebben gemonteerd, werd de factuur opgesteld.
EUR 1.190,26 inclusief BTW!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!????????????????????
Ik viel bijna letterlijk steil achterover. Ik wilde uitleg over de factuur en vroeg of het op rekening kon. Nee dat was niet mogelijk, allen pinnen of contant. Ik zei er werkelijk geen goed gevoel over te hebben, dat ze niet van mensen kunnen verlangen zo’n hoog bedrag in één keer te kunnen pinnen en dat ik niet het hele bedrag ging betalen. Hij zijn baas bellen. Ik moest sowieso het bedrag zonder BTW betalen, EUR 984,10. Wat moet je. Je voelt je toch in een hoek gedrukt. Je bent alleen thuis. Twee van die mannen in je huis die misbruik maken van de situatie. Ik pinnen, wat niet lukte, gezien de hoogte van het bedrag. De monteur gelijk, kunt u niet overboeken? Ik nog internetbankieren met twee van die mannen in huis. Hij ging ook niet eerder weg dan dat hij had gezien dat het geld op de rekening van KeyService stond. Hoe brutaal! Ik heb wel geëist dat ik het oude slot terugwil. Ja, dat komen we morgen brengen mevrouw. Ik moet het maar zien. Nou ze waren de deur uit en ik heb eerst een potje zitten janken. Hoe mij dit kon overkomen. Dit zag je alleen op t.v. bij Kassa of Radar en dan veroordeel je de mensen ook nog. En nu tuin je er zelf in. Ondertussen waren mijn man en zoon ook thuis gekomen. Nou die flipten ook behoorlijk. Wij op Internet zoeken naar het bedrijf en u snapt het al. De ene klacht na de andere. Nou dan die van ons er ook maar bij. Wat mij ook bevreemd zijn de verschillende namen die voorbijkomen: KeyService, Othlock, Slotenmaker Arno. Het KvK-nummer, 66347033 (Othlock, hoofdvestiging) dat op de factuur staat, is overigens uitgeschreven uit het handelsregister.
En het BTW-bedrag, EUR 206,66, wat we nog op rekening krijgen, daar kunnen ze naar fluiten. Ze hebben meer dan genoeg gehad!
Als laatste wilde ik de naam en telefoonnummer van de monteur op de factuur. Het betreft Othman, 06-85043630.

Ik zou tevreden zijn als deze mensen geen zaken meer kunnen doen, dat ze worden aangepakt, om andere mensen te behoeden voor hun oplichtingspraktijken, want ik zal de laatste niet zijn!

Alle klachten die gemeld zijn door