Klacht: Opgelicht

op 17 juli 2017 over Keyservice Nederland in de categorie Servicediensten

Sleutel brak af en was zelf niet meer uit de cilinder te peuteren. Gegoogled en www.sleutelmaker-arno.nl kwam als 1e ‘hit’. Even op website gekeken maar eigenlijk niet veel informatie. Heb ze gebeld en er kon binnen 1u iemand komen (op website staat binnen half uur), na 1,5u weer gebeld en 5 min. later was de ‘monteur’ er. Hij meldde dat de oude sleutel er niet meer uit kon en er een nieuwe cilinder in moest. Op mijn vraag hoe duur dat zou worden, antwoordde hij vaag “ik denk dat dit een 30mm is en dat is ong. 3 euro per mm”. Ik moest eerst tekenen voor 169 euro voor’ specifieke inzet deuropening’ (de deur wás open…?!) en 30 euro voorrijkosten. Hij noemde het bedrag van de 169 anders maar uiteindelijk stond het zo op de factuur. Binnen een kwartier tijd had de monteur er een nieuwe cilinder in gezet. Toen ging hij de factuur opmaken. 169 + 30 was bekend (en voor getekend, dom natuurlijk..). De cilinder was inderdaad 30 maar bleek geen 3 euro maar 4,14 en dat moet je dan met 2×30 vermenigvuldigen blijkbaar dus werd 60×4,14 = 284,40. Verder stond er nog materiaalgebruik 35 euro op de rekening?! Welk materiaal??? Hij deed het allemaal heel slinks. Toen ik schrok van het bedrag (want ik had gerekend op 169+35+30x3euro) legde hij uit dat het 2x30mm is. En dit alles ex BTW: eindfactuur 583,70 voor 15 minuten ‘werk’. Hij was z’n carbonnetjesblok vergeten dus moest de factuur 2x uitschrijven en is nog naar de auto gelopen om iets te halen. Hij is gezien de pinbon max. 20 minuten ‘bezig’ geweest (met z’n zakken vullen). Schandalig!! Het geld is overgemaakt naar KeyService Nederland in Helmond. Ik was alleen thuis en heb me volkomen laten overdonderen (het was ook niet bepaald ‘een kleine jongen’). Mijn man heeft een lokale slotenmaker gebeld en zoiets mag max. 150 euro kosten…! Een cilinderslot van 2×30 kost ong. 40/45 euro…!
Boven de factuur staat ‘Slotenmakers Dag en nacht’, onderaan staat AE Lockservice te Deurne (KvK nr. 66984025). We hebben melding gedaan bij de KvK, Autoriteit Consument en Markt, ConsuWijzer, Fraude Helpdesk en Radar en gaan morgen aangifte doen bij de politie.

Terugbetaling van de 169 euro (de deur wás gewoon open) en (een 2* cilinderslot van 30x30 is 45 euro dus daarvoor ook) zo'n 200 euro terug zou ook op z'n plaats zijn.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Keyservice Nederland

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Keyservice Nederland nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door P. te D.