Klacht: Opengescheurde enveloppe/ Inhoud verdwenen

op 20 december 2012 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op zondagnamiddag 16 december 2012 juist voor 17.00 uur postte ik een brief, waarin een oude munt van 10 gulden was verpakt , op de buurtbrievenbus bij Goede Herderkerk in mijn woonadres in Terneuzen. De munt was vastgeplakt in noppenfolie met een stukje karton ter versteviging. Het geheel was in een gewone enveloppe geschoven en dichtgeplakt De plakrand werd verstevigd met plakband. Ik zond de brief naar een persoon adres in Geleen die de munt van mij had gekocht en betaald. Op dinsdag 18 decenber kreeg ik bericht van de geadresseerde, dat de enveloppe opengescheurd bij hem was bezorgd vergezeld van een briefje waarin namens PoltNL spijt werd betuigd dat de postzending incompleet/en of beschadigd was. Ze melden dat de schade vermoedelijk was ontstaan bij de postverwerking. Nogmaals excuus. Ja, dat zal wel. Ik heb de het poststuk persoonlijk , geheel intact en voldoende gefrankeerd onder het bijzijn van mijn echtgenote in de bus gedaan. De de inwerpsleuf van de bus was reeds vermald met het oog op de jaarwisseling, maar ik merkte dat mijn poststuk er nog gemakkelijk zonder weerstand doorging. Ik heb daar speciaal op gelet omdat de enveloppe iets dikker was dan de normale briefpost. Het poststuk is derhalve met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid opengemaakt/ gescheurd tijdens de reis naar Geleen. De ontvanger heeft op mijn verzoek de vernielde enveloppe met de noppenfolie en het excuusbriefje aan mij toegestuurd. Het excuusbriefje was overigens een PostNL standaardkaartje zonder dagtekening of naam van de bezorger.
Ik heb ik daarmee vastgesteld dat het poststuk niet door de ontvanger is beschadigd. Het bovenstaande leidde voor mij, maar ook voor de ontvanger tot geldelijke schade welke overigens tussen ons beiden is geregeld. Krijg ik de schade vergoed omdat PotsNL de schuld bij haar zelf legt ? Immers vanaf het moment van posten tot het bezorgen was de zending toevertrouwd en in het bezit van God wie weet , wie er bij PostNL werkt. Ik heb dit geschreven met medeweten van de geadresseerde wiens woonplaats, postcode en huisnummer bij mij bekend zijn.
Jaap.
Datum: 20-12-2012

Dat de schade ad. € 11.00 door PostNL aan mij zal worden vergoed.
PostNL. Kies voor betrouwbare, gescreende en beedigde medewerkers en niet zoals nu het geval is voor losse tijdelijke krachten die in armeode leven of die soms nauwelijks in staat zijn een adres te kunnen lezen. PostNL weet echt wel welke mensen ik daarmee bedoel.

Bericht van

6 jaren geleden - Het spijt ons dat wij bovenstaande reactie hebben aangetroffen op deze website. Wij nemen klachten zeer serieus en wij willen graag weten of wij iets voor u kunnen betekenen. U kunt hiervoor het beste contact met ons opnemen via Twitter @postnlwebcare. U kunt natuurlijk ook contact opnemen met onze klantenservice via www.postnl.nl/voorthuis/klantenservice/

Alle klachten die gemeld zijn door 12njp7