Klacht: Opeenstapeling van fouten

op 01 januari 2018 over Van Wanrooij in de categorie Keukenleveranciers

Wij hebben vorig jaar november ons nieuwbouwhuis gekocht en via van Wanrooij de badkamer en keuken. Na het uitzoeken van de keuken en de badkamer in december 2016, kregen wij in februari bericht dat er iets mis was gegaan met de maatvoering van de keuken. Tijdens het ontwerpen was de verkeerde plattegrond gebruikt waardoor er een kastje uit het ontwerp moest. Gelukkig kwamen we daar op tijd achter en kon dit geregeld worden. Toen we uiteindelijk in oktober 2017 op een kijkmiddag in ons huis konden, viel ons een groot gat op, waar in onze beleving (en volgens de tekeningen) ons bas moest komen. Wij hebben dit aangegeven en een paar dagen later werden wij gebeld dat er op de offerte geen bad vermeld stond. Wel de montage van het bad en alle andere benodigdheden, maar de kuip zelf niet. Was verder geen probleem we kregen een nieuwe offerte of we daar even mee akkoord gingen dan kon alles nog geregeld worden?! Omdat de offerte hierdoor grof hoger werd zijn w8j niet akkoord gegaan, aangezien dit ook niet onze fout was. Wanneer wij dit niet hadden opgemerkt was er bij de oplevering geen eens een bad geweest! Na meerdere telefoontjes en heeft van Wanrooij ook dit opgelost. Maar dan zijn we er nog niet. Ook bleek ons badmeubel ‘kwijt’. Die stond ergens anders in de wijk. Ook hier hebben we zelf weer achteraan gebeld en uiteindelijk is hij gevonden de dag van de oplevering. Enkele dagen later werd de keuken geleverd en ook daar zat een verkeerd kastdeurtje bij. En een deur die beschadigd was. Op deze kastdeurtjes wachten wij nog steeds.

Als laatste bleek bij de oplevering dat er een tegel in de badkamer niet goed gevoegd was en er moest een nieuwe tegel komen. Dit gebeurde vrij vlot, maar het voegen van de tegel liet maar op zich wachten. In totaal hebben wij in 2 weken wel 7x gebeld wanneer de tegelzetter kwam om het af te maken. Wij woonden er namelijk al en konden niet douchen hierdoor. Elke keer werd ons verteld dat ze het gingen uitzoeken en dat we de volgende dag werden terug gebeld. Ik denk dat we in totaal 1x zijn teruggebeld. De laatste keer werd ons zelfs verteld dat de tegel al gevoegd was en dat de kitkleur nog mest bij kleuren, wat vervolgens veranderde in de tegelzetter is geweest en er was zelfs niks geweest om te voegen! Dus was hij maar weer gegaan, en de tegel was nog steeds niet gevoegd. Na 2,5 week is de tegel eindelijk gevoegd. Maar we wachten nog steeds op onze keukendeurtjes.

Het lijkt erop dat er elke keer weer iets bij komt. En telkens zijn wij degene die er achteraan moeten. Want van Van Wanrooij komt weinig initiatief. Daarbij hebben wij alleen omtrent het bad een excuses gehad. En voor alle andere dingen nog niet. Je bent bij van Wanrooij een nummertje. Wanneer ze je iets moeten verkopen zijn ze meedenkend en behulpzaam. Maar zodra je gekocht hebt is de service ver te zoeken.

Wij zouden graag aller eerst een excuses krijgen voor alle fouten die er gemaakt zijn. En de slechte betrokkenheid van vAn Wanrooij. En daarbij misschien een compensatie voor alle fouten en voor bijv. De tijd die wij in ons huis hebben gezeten zonder te kunnen douchen.

Reactie van de melder van de klacht Joyce van Veen

5 maanden geleden - Inmiddels is het volgende mankement er weer bijgekomen. Nadat 2 weken geleden de badkamer eindelijk afgewerkt is, ontstaan er nu scheuren in de andere kitranden. En nu is het weer wachten op oplossingen.

Bericht van Van Wanrooij

5 maanden geleden - Beste Joyce, Spijtig dit te lezen en excuses voor het ongemak. Zoals telefonisch besproken worden de openstaande punten opgelost. We horen graag van je de details over het voeg- of kitwerk in de badkamer zoals aangegeven! vriendelijke groet, Van Wanrooij keuken, badkamer & tegel warenhuys

Bericht van Van Wanrooij

5 maanden geleden - Beste Joyce, Zoals vandaag telefonisch besproken worden de punten op de opgegeven datum opgelost! Mocht je verder nog vragen hebben dan vragen we je contact op te nemen met onze serviceafdeling. vriendelijke groet, Van Wanrooij keuken, badkamer & tegel warenhuys

Reactie van de melder van de klacht Joyce van Veen

3 maanden geleden - Jammer dat we nu meer dan een maand verder zijn (en meerdere telefoontjes verder) en dat de laatste punten pas vandaag zijn gemaakt. Dat is niet zoals vooraf is afgesproken (en hierboven mooi geschetst wordt), maar helaas wel zoals we hadden verwacht :( Het blijft een slechte zaak dat wij keer op keer jullie achter de broek aan moeten zitten om dingen gedaan te krijgen.

Reactie van de melder van de klacht Joyce van Veen

2 maanden geleden - Inmiddels is het eind maart en zijn er nog steeda problemen. Inmiddels is onze badkamer al zo vaak opnieuw gevoegd dat het nu lijkt dat de afvoer niet voldoende meer werkt. Conclusie; 30 sec douchen dan 45 sec wachten tot het water weg is. Anders is het gevolg dat de hele badkamer onder water staat. Ik ben benieuwd hoe lang het nu weer gaat duren voor er een oplossing is.

Alle klachten die gemeld zijn door Joyce van Veen