Klacht: Onvriendelijk

op 28 januari 2014 over Jansen totaal wonen Huissen in de categorie Interieurbedrijven

In 2013 bestelden wij een keuken van goede Duitse kwaliteit (Next). Over de keuken zelf zijn we meer dan tevreden, over de service en bejegening van de telefoniste bij herstellen van leveringsfouten daarentegen zeer ontevreden.

1. De afzuigkap was dusdanig strak op de muur gemonteerd dat de tegelzetter geen tegels kon plaatsen. Dat er tegels geplaatst zouden worden was van te voren besproken met Jansen Totaal Wonen. Telefonisch overleg hierover liep in eerste instantie vast: de telefoniste meende dat tegels zetten in de keuken niet meer gebeurde in deze tijd, en dat het niet kon bij deze keuken. Toen ik de tegelzetter dan maar zelf aan de lijn gaf, bleef ze bij haar standpunt. Uiteindelijk, toen ik voor de derde keer haar aan de lijn had – en zelf de bouwtekeningen had weten te achterhalen via internet – capituleerde ze en stuurde ze de keukenplaatser, die zelf het probleem onmiddellijk erkende en eenvoudig herstelde.

2. In de tekening van de keuken was het niet zichtbaar, maar blijkbaar was de adviseur vergeten een bovenplint te bestellen bij de keuken. We werden hierover gebeld, en voor de bovenplint die zij waren vergeten moest de klant nog eens ruim 100 euro extra betalen. Wij ging daar morrend mee akkoord. Bij plaatsing na 8 weken bleek een geheel andere plint bijgeleverd te zijn. De juiste plint was men blijkbaar weer vergeten te bestellen. Wachttijd van nogmaals enkele weken. Geen excuses.

3. Vervolgens bleken de keukenkastdeurtjes zo ver uit te slaan dat de muur geraakt werd. Niet goed, voor glazen deurtjes. De keukenplaatser was verbaasd dat deurbegrenzerdopjes niet bij de levering zaten. De telefoniste van Jansen Totaal Wonen wilde deze ‘wel extra bijbestellen’ voor 48 euro (een stevig bedrag voor 6 kleine plastic ringetjes). Ze erkende niet dat de keukentekenaar deze vergeten was bij te bestellen. Dat hadden wij moeten aangeven! Alsof wij wisten dat die deurtjes tegen de muur zouden knallen.
De levering van de dopjes zou nog weer 6 weken duren. Na 7 weken niets meer gehoord te hebben, maar even gebeld. Ja, ze waren binnen! Of ik ze maar even wilde halen. De afspraak was dat zij deze zouden plaatsen, dus daar was ik niet mee akkoord. Inmiddels zijn de dopjes geplaatst, we zijn inmiddels twee maanden na de plaatsing.

Er mag wel wat meer aandacht bij Jansen Totaal Wonen voor service komen. De telefoniste lijkt daar niet goed toe in staat. Bij levering van een hele dure keuken onvriendelijk en hard onderhandelen als het gaat om een paar tientjes voor inschattingsfouten door de eigen zaak , is gewoon heel erg onverstandig.

Dopjes plaatsing hoort gewoon bij de afwerking van de keuken. Deze hadden geplaatst moeten worden als service-onderdeel, zonder extra kosten door te berekenen.

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Jansen totaal wonen Huissen

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Jansen totaal wonen Huissen nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Next keuken