Klacht: Onvolledige voorlichting

op 18 juni 2014 over NTI in de categorie Opleidingen en cursussen

Ben april 2013 begonnen met de opleiding Doktersassistent. Heb mijn eerste examen, 1 van de 9, gehaald. Het was een hele kluif om thuis allemaal alleen te doen. In maart 2014 kwam de NTI met een andere vorm van studeren. 1 dag per maand naar school. Dit leek me een goede ondersteuning en heb me er voor ingeschreven, een nieuw contract dus. Bij de eerste klassikale les hoorde ik dat er 864 uren stage moet worden gelopen. Hier was bij mij niets bekend en er staat ook niets in het contract. Dit bracht mij in grote paniek, sliep niet meer, en grote stress. Voor mij is dit onmogelijk ivm mijn dagelijkse werk. Als men mij dit eerder had gezegd was ik zeker niet begonnen met deze opleiding vorig jaar. Heb nu dus voor niets zo veel al betaald en gestudeerd. De NTI zegt nu dat ik nog een jaar van mijn nieuwe contract moet betalen, dat is dus € 1600,–. Alleen bij overlijden vervalt het contract. Zo ver heb ik het dan maar niet laten komen… Ik vind het zeer onterecht dat ik nog zoveel moet betalen, ik betaalde al een jaar.!!Bij de NTI gaat het blijkbaar alleen om de poen en verder niets…….!!!!

Als de NTI mij niet meer verplicht te betalen

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar NTI over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door NTI in behandeling genomen

Bericht van

3 jaren geleden - Geachte mevrouw Stelter, Hartelijk dank voor uw melding. Ik ben erg verbaasd dat u aangeeft niets over de stage te weten. Ik heb uitgebreid met uw mentoren gesproken, en de correspondentie, alsmede de getekende onderwijsovereenkomsten bekeken. In al onze informatie voorziening wordt gesproken over de stage die bij (overigens alle erkende) MBO opleidingen hoort. Het is natuurlijk erg vervelend dat u zich hier zorgen over maakt, maar ik ben ervan overtuigd dat wij u naar het diploma kunnen begeleiden. De overeenkomst die u met ons gesloten heeft is gebonden aan de inschrijfvoorwaarden waar u mee akkoord bent gegaan. Aan het verschuldigde lesgeld kunnen wij dus niets veranderen. Ik zal zorgen dat er zo snel mogelijk contact met u wordt opgenomen om over de studie en de studievoortgang te praten. Met vriendelijke groet, Annemieke Stomps Manager Klantcontact

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NTI een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NTI

Heeft op 14 augustus 2017 om 09:20 geantwoord

Beste student. Excuses dat wij nooit meer hebben gereageerd. Klacht.nl was helaas aan de aandacht van NTI ontsnapt. Ik hoop dat alles uiteindelijk is opgelost, zo niet dan horen wij dat uiteraard graag zodat we kunnen kijken wat we alsnog voor u kunnen betekenen. Voor nu een fijne dag! ^PV

Alle klachten die gemeld zijn door H. Stelter