Klacht: Onverwachten kosten

op 23 mei 2016 over Lotto in de categorie Loterijen

Geachte heer/ mevrouw ,

Ik ben laatst aangesproken op het station door mensen van de lotto in Tilburg. Na lang praten en heel en weer geregel heb ik er mee ingestemd. De afspraak die gemaakt was, was dat er maandelijks €5,- van mijn rekening gehaald werd. Na een aantal weken heeft mijn moeder naar jullie gebeld om dit “abonnement” stop te zetten. Alles geregeld en afgesproken dat er vanaf dat moment niks meer van mijn rekening werd afgeschreven. Vervolgens zie ik dat er meerdere keren geld van mij rekening word afgehaald, in de maand mei zelfs €20,-. Dit was niet de afspraak, graag wil ik een verklaring waarom dit nog steeds niet beëindigd is.

Maxime Rose Troost.
0611646404
Maximetroost@gmail.com

Ik ben tevreden wanneer mijn abonnement beëindigd en ik mijn geld in ieder geval van de maand mei terug krijg!

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Lotto over deze klacht.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Lotto in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Lotto een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Lotto

Heeft op 24 mei 2016 om 09:13 geantwoord

Geachte mevrouw Troost,

Onlangs heeft u via Klacht.nl een klacht doorgegeven in verband met het niet opzeggen van uw Lotto-abonnement en de daarmee samenhangende incasso van mei 2016. Wij geven u hier de volgende reactie op.

Een Lotto-abonnement dient schriftelijk, telefonisch of via een online-opzegformulier te worden opgezegd. In uw klacht via wij via Klacht.nl hebben ontvangen geeft u aan dat uw moeder al eerder een verzoek tot het stopzetten van de deelname te hebben gedaan. Wij moeten u echter melden dat wij nog geen geldig verzoek tot beëindiging van uw abonnement hebben mogen ontvangen. Daarnaast willen wij u hierbij meedelen dat alleen de abonneehouder zelf het abonnement kan beëindigen.

Omdat wij geen geldig verzoek tot het stopzetten van uw deelname hebben ontvangen, zullen wij u in uw verzoek om restitutie niet tegemoetkomen. Gedurende de maanden dat inleggeld van uw rekening wordt geïncasseerd, neemt u rechtsgeldig deel aan Lotto en maakt u kans op het winnen van een prijs, waaronder de Jackpot van minimaal 7,5 miljoen euro.

Hieronder vindt u de mogelijkheden waarop u uw abonnement kunt stopzetten.

Telefonisch - De snelste manier om op te zeggen is door ons te bellen: 0800-1501, optie 2 (gratis nummer). Wij zijn iedere werkdag bereikbaar van 09.00 tot 19.00 uur en op zaterdag van 12.00 tot 16.00 uur. Houd het IBAN nummer waarvan uw inleg wordt afgeschreven bij de hand.

Lotto account - In Mijn Lotto-account kunt u uw abonnement op de volgende wijze beëindigen. Wanneer u inlogt in Mijn Lotto-account gaat u naar ‘Mijn abonnementen’. Onderaan de pagina kunt u kiezen voor ‘Klik hier om uw abonnement op te zeggen’. Hier kunt u uw opzegging bevestigen.

Online - Wanneer u online wil opzeggen, gaat u naar www.lotto.nl/opzeggen.

Schriftelijk - Uw schriftelijke opzegging kunt u, onder vermelding van uw naam, adres, IBAN nummer en voorzien van uw handtekening, sturen naar:
Lotto Klantenservice
Postbus 3074
2280 GB Rijswijk

Wij sturen u binnen 2,5 week een schriftelijke bevestiging van uw opzegging. De definitieve einddatum van uw abonnement staat hierin vermeld.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u toch nog vragen hebben, dan zijn wij iedere werkdag bereikbaar van 09.00-17.00 uur via ons gratis telefoonnummer 0800-1501.

Lotto Klantenservice, afdeling Klachten

Alle klachten die gemeld zijn door Maxime Rose Teoost