Klacht: Onverwachte incasso

op 26 september 2017 over Huurwoningen.nl in de categorie Websites - Woningen

Ik was woningzoekende en heb prima gebruik gemaakt van de service. Direct nadat er vorige maand geld van mijn rekening afgeschreven werd heb ik mijn premium account stopgezet. Ik had toen immers al een paar weken een woning gevonden (via een andere manier). Het werd toch afgeschreven, want vergeten mijn account op te zeggen. Stom, mijn eigen fout, kan gebeuren. Gisteren (een maand na de vorig genoemde incasso) is het alsnog alweer afgeschreven. Dit is inmiddels natuurlijk helemaal niet meer de bedoeling. Ik heb het teruggeboekt en een mail gestuurd.

Als reactie kreeg ik:
Beste Kenny,

De incasso die heeft plaatsgevonden heeft betrekking tot de periode van 24-08-2017 t/m 23-09-2017 en is dan ook terecht daar jouw uitschrijving van 26 augustus dateert. Je zult een factuur ontvangen waarmee je het teruggeboekte bedrag kunt overmaken.

Met andere woorden. Ik moet het volledige bedrag betalen voor die 2 dagen dat ik nog stond ingeschreven terwijl ik de service al langere tijd niet meer gebruikte. Dat het de eerste keer gewoon is afgeschreven kan ik begrijpen, dat is mijn eigen fout. De tweede keer niet. Zo lopen de kosten wel erg hoog op.

Als er dan perse betaald dient te worden dan doe ik dat voor die 2 dagen. Absoluut niet de gehele maand.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Huurwoningen.nl

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Huurwoningen.nl nog niet in behandeling is genomen.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Huurwoningen.nl in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Huurwoningen.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Huurwoningen.nl

Heeft op 03 oktober 2017 om 09:21 geantwoord

Beste Kenny,

Zoals je misschien al hebt gezien tijdens het lezen en akkoord gaan met de voorwaarden is het account alle dagen van de periode op te zeggen. Echter staat hier ook duidelijk bij dat je betaald voor de op dat moment lopende periode. Dat betekend dat als de nieuwe periode al gestart is, je die periode nog dient te betalen.

De factuur die je zult ontvangen of inmiddels al hebt ontvangen dient in zijn geheel voldaan te worden. We hopen je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Maaike
Huurwoningen.nl

Alle klachten die gemeld zijn door KvanVeen