Klacht: Onveilige online accounts voor hun klanten

op 19 juni 2017 over Heinenoord assudeuren in de categorie Verzekering

Sinds oktober 2015 loopt deze kwestie accountbeveiliging van de online dienst ondertussen. Dit bedrijf biedt sindsdien een portal aan waar wij als klanten onze gegevens kunnen inzien etc. Daar deze gegevens nogal privacy gevoelig zijn en er financiële gegevens mee gemoeid zijn is het natuurlijk van belang dat klanten hier een eigen (sterk) wachtwoord op kunnen zetten i.p.v. het per onveilige email toegezonden (niet zo sterke) wachtwoord (en het gebruikersaccount stond nota bene in dezelfde email). Na ontvangst van de email ben ik dan ook direct gaan inloggen om mijn wachtwoord aan te passen. Dit was dus in het geheel niet mogelijk. Hierop ben ik uiteraard in contact getreden hierover met het bedrijf en ze zouden er werk van gaan maken. Geen reden om het direct publiekelijk te maken, het bedrijf moet wel de kans krijgen het aan te passen vind ik.

Nu anderhalf jaar later is het nog steeds niet mogelijk om het wachtwoord aan te passen en gezien de wetgeving steeds strenger wordt rondom datalekken en privacy maak ik het nu publiekelijk bekend. Dit schijnt te moeten bij technologiebedrijven om ze de ernst van de zaak in te laten zien. Ik heb het anderhalf jaar lang niet publiekelijk geprobeerd met hen te communiceren maar dit heeft tot heden niet tot resultaten geleid.

Ik heb verder geen slechte ervaringen met dit bedrijf echter deze slechte beveiliging kan echt geen week langer meer duren nu. De klantgegevens liggen in principe voor het oprapen op straat en in anderhalf jaar tijd hadden ze het echt wel kunnen oplossen.

Wanneer iedere klant in het online portal de eigen privacygevoelige en met financiën gekoppelde accounts zelf kunnen voorzien van een moeilijk wachtwoord.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Heinenoord assudeuren

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Heinenoord assudeuren nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Vroom