Klacht: Ontvangst van invorderingen naar foutief adres

op 17 september 2017 over Segoria in de categorie Incassobureaus

Beste,

Sinds een aantal weken ontvangen wij per brief aanmaningen en nu ook invorderingen van u voor een product van Mediamarkt dat nooit door ons besteld noch op dit adres geleverd is. De zogenaamde bestelling staat op naam van een persoon die ons onbekend is en ook nooit op ons adres heeft gewoond. We hebben meermaals klarna.nl gecontacteerd via mail en ook daar een klacht lopen. We dienen nu ook een klacht in bij u wegens het gebruik van foutieve informatie en inbreuk op onze gegevens en het gebruik ervan. Als er sprake is van het verspreiden van foutieve gegevens naar ons adres en dit blijft doorgaan zijn wij genoodzaakt om een klacht in te dienen bij de politie en tevens een zaak te openen bij fraudezaken. Wij hebben soortgelijke klachten lopen bij Klarna maar ook andere incassobureaus zoals Afterpay en Directpay. Ook zij hebben informatie (openstaande facturen) gekocht van een partij die verkeerde informatie verspreid. En daarom zullen wij indien mogelijk ook deze partij aan de tand voelen en aansprakelijk stellen voor het verkopen van onwettige informatie.
Mag ik u erop wijzen dat het uw taak is als incassobureau om de echtheid en juistheid van gegevens na te kijken alvorens u deze gebruikt. Allereerst moet u de gegevens waar u mee werkt maar eens controleren met de originele factuur want blijkbaar heeft u dat niet gedaan.
Wij wensen op zeer korte termijn een oplossing voor dit probleem.
De invordering die ons is toegestuurd is trouwens toegevoegd.

Tim De porte

Als Segoria de originele factuur stuurt en ons doorgeeft van welke partij zij de informatie heeft gekocht. Ook willen we dat het onrechtmatig gebruik van ons adres stopt. We willen ook dat dit op zeer korte termijn gebeurd want anders zijn we verplicht om een onderzoek naar fraude te openen.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Segoria

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Segoria in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Segoria een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Segoria

Heeft op 18 september 2017 om 14:30 geantwoord

Geachte heer De Porte,

Wij zien dat u ondertussen telefonisch contact met ons heeft gehad betreffende deze situatie. Mocht u verder nog vragen voor ons hebben, dan kunt u uiteraard telefonisch of via onze website contact opnemen.

Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 08:00 uur en 17:00 uur op 020 - 808 28 54.

Segoria

Alle klachten die gemeld zijn door TimDp