Klacht: Ontvangst problemen

op 17 mei 2019 over Canaldigitaal in de categorie Alles-in-1

Regelmatig slecht ontvangst. Beeld splits zich dan op in twee schermen en er lopen horizontale strepen door het scherm. Deze zijn zo erg dat er geen beeld van de uitzending te zien is.
Elke keer als er vanuit Canal digitaal actie (heractivering) of als ik de module er uit haal en de stroom van de tv af haal, zijn de problemen weer tijdelijk opgelost. Laatst werkte zelfs dat niet meer en heb ik een nieuwe CI module gekregen. Even deed deze het weer goed en daarna weer dezelfde problemen.
Na vele telefoongesprekken met Canal digitaal wilde ik een technisch specialist spreken Maar verder als de helpdesk kom je nooit. Deze goedbedoelde service is voor de kleine verstoringen goed maar bij mijn aanhoudende problemen schiet dat tekort. Ik vind het raar dat bij elke handeling van Canal digitaal of aan hun materiaal het beeld weer goed is. Je zou dan denken dat de klachten dan ook daaruit voortkomen.
En dan nu het advies gekregen dat ik kostbare stappen moet ondernemen ( nieuw apparatuur, monteur) dus loop ik het risico veel geld te investeren wat geen effect heeft.
Geef nu gewoon een technisch specialist aan de lijn en niet zo’n meisje wat een protocolleren afwerkt.

Als ik een specialist heb gesproken. Die weet hoe het systeem werkt, ook van de ICT achter het systeem ( ik denk dat er in het ICT systeem wat verkeerd is geprogrammeerd ) en dat ook gast uitzoeken.
Ik heb weinig zin om veel kosten te maken als er geen duidelijkheid is. Of krijg ik de garantie als ik een nieuwe tv koop dat het probleem verholpen is.
De ontvangst installatie kan ik niet vervangen want daar zit iedereen uit ons gebouw op

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Canaldigitaal over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Canaldigitaal in behandeling genomen

Bericht van Canaldigitaal

4 maanden geleden - Geachte heer van de Kraats,Erg vervelend dat u zoveel problemen heeft om te kunnen genieten van de kanalen. Ik heb de notities doorgelezen die geplaatst zijn door mijn collega's. Om tot een goede oplossing te komen lijkt het mij verstandig om de strepen te kunnen zien. Is het voor u mogelijk om een foto te maken van de strepen en dit te mailen naar ons? Dit kan naar het volgende e-mailadres: webcare.canaldigitaal.nl@office.canaldigitaal.nl. Kunt u in de e-mail aangeven dat u mailt n.a.v. deze klacht? Ik wil u alvast heel erg danken voor de medewerking!Met vriendelijke groet,Paul Webcareteam Canal Digitaal

Bericht van Canaldigitaal

2 maanden geleden - Geachte heer van de Kraats,Ik verneem graag van u of inmiddels alles opgelost is!Met vriendelijke groet,Paul Webcareteam Canal Digitaal

Reactie van de melder van de klacht Kraats1967

2 maanden geleden - Geachte Paul.Na mijn wisseling met de laatste nieuwe kaart van Canal digitaal heb ik nog eenmaal de beschreven klachten gehad. Laatste tijd ondervind ik geen problemen.Nu is het systeem de laatste maand niet gebruikt en weet ik het niet hoe het zich na zo’n lange tijd gast houden. Vooralsnog ben ik “weer” tevreden. Neemt niet weg dat ik de conclusie van een kapotte tv door de frontdesk te snel bij mij als consument werd gelegd en zoals dus bleek ook het systeem van Canal digitaal niet altijd probleemloos werkt.Ik ben wel blij dat, ondanks deze omweg, er toch iemand te vinden is om klanten te helpen. Heb de link die u mij stuurde geprobeerd maar werkt niet.Mochten er zich weer klachten voordoen ga ik maar weer op het internet mijn klachten rondbazuinen. Of kunnen we dit netjes onder ons behandelen dat heeft namelijk wel mijn voorkeur.Met vriendelijke groet Rick

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Canaldigitaal een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Canaldigitaal

Heeft op 08 juli 2019 om 14:17 geantwoord

Geachte heer van de Kraats,

De link die ik u stuurde is een e-mailadres.
Goed om te vernemen dat u voor nu tevreden bent. U kunt inderdaad hier met ons communiceren en het is dan ook mogelijk om via één persoon te communiceren (mits geen vakantie ;-) ). Maar dit mag uiteraard ook via Facebookchat of telefoon.
Voor nu sluit ik de klacht af.

Paul
Webcareteam Canal Digitaal