Klacht: onterechte vordering tot betalen

op 10 augustus 2017 over Call2collect in de categorie Incassobureaus

Begin februari schreef ik me in op parschip en betaalde een maand lidgeld- Ik maakte binnen de 14 dagen gebruik van het herroepingsrecht – tot mijn verbazing werd door parschip een kostenbedrag van 211,99€ in mindering gebracht – er was briefwisseling hierover maar parschip bleef beweren dat ik die kosten gemaakt had – ik blokkeerde mijn kaart en bracht mastercard op de hoogte – na grondig onderzoek werd dit als fraude erkend en ontving ik het bedrag van 211.99€ terug. Dit is niet einde verhaal want parschip schakelt Call2collect in en ook zij volgen wat de opdrachtgever vraagt ook al heb ik hen geïnformeerd – gisteren ontving ik van de juridische afdeling zelfs een AANKONDIGING GERECHTELIJKE PROCEDURE en is er kost al opgelopen tot 278,42€
Nu weet ik het niet meer en daarom ben ik op zoek gegaan en bij jullie terecht gekomen – kunnen jullie me informeren wat te doen hiermee? Ik blijf het een onterechte vordering vinden maar wil evenmin in advokatengedoe vervallen….
dank voor een reactie en vriendelijke groet
J.R.

ik wil dat collect2call de procedure stopzet want de vordering is onterecht

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Call2collect over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Call2collect in behandeling genomen

Bericht van Call2collect

3 maanden geleden - Geachte heer, mevrouw, Bedankt voor uw bericht en excuses voor de verlate reactie. Cliënte Parship heeft duidelijk in de algemene voorwaarden opgenomen dat wanneer er een opzegging plaatst vind er kosten in rekening gebracht kunnen worden. In de diverse e-mails beroept u zich op het herroepingsrecht en bijbehorende voorwaarden. Tijdens het registreren gaat u er echter nadrukkelijk mee akkoord dat u afstand doet van uw herroepingsrecht. Afstand doen van uw herroepingsrecht betekend dat, mocht u toch binnen 14 dagen opzeggen, er kosten in rekening gebracht kunnen worden. U zult begrijpen dat wij uit onze rol als incassobureau niet kunnen oordelen over de hoogte van deze kosten, wij kunnen enkel beoordelen of het om een wettelijke overeenkomst gaat. Wij kunnen niet anders dan de vordering aanhouden en adviseren u om dit bedrag te voldoen om verdere kosten te voorkomen. Mocht u het hier toch niet mee eens kunt u een klacht bij Parship zelf indienen, in het geval dat Parship uw klacht gegrond verklaard zullen zij uiteraard het dossier bij ons laten sluiten Mochten er nog vragen zijn horen wij dit graag, u kunt hiervoor uiteraard ook direct contact met ons opnemen via email of telefoon. . Hopende u bij deze voldoende geïnformeerd te hebben, Met vriendelijke groet, Call2Collect B.V.

Reactie van de melder van de klacht JR Probe

3 maanden geleden - beste, dank voor uw snelle respons deze heb ik met stijgende verbazing gelezen, want NERGENS heb ik, tijdens mijn registratie, gelezen dat ik afstand doe van het herroepingsrecht - is dit een verborgen "valkuil"? Ik besef noch begrijp evenmin waar de kosten vandaan kunnen komen; enkel als lid mag/kan je contacten "verkennen" nergens heb ik gelezen dat één klik op een contact gepaard zou gaan met extra kosten - van misleidende info en reclame gesproken! Ikzelf heb - bij het eerste "verzoek" tot betalen, een klacht ingediend bij PARSHIP zelf; uiteraard grijpen zij naar hun voorwaarden (die niet zichtbaar, klaar en duidelijk te lezen zijn tijdens de registratie!) Niettegenstaande mijn klacht inde PARSHIP zonder vraag een bedrag van 211,99€ van mijn rekening en omdat ik daar niet mee akkoord ging heb ik alle gegevens overgemaakt aan MasterCard; deze hebben - na grondig onderzoek - het bedrag teruggestort en de handeling als fraude erkend, ook daarom begrijp ik helemaal niet waarom ik toch zou moeten betalen? Het is frustrerend- een enkeling tegen een bedrijf zal NOOIT gelijk halen en steeds moeten betalen, toch? Willen jullie mijn opmerkingen en bijkomende info even nader onderzoeken? En uiteraard wil ik geen verdere kosten, t is nu al genoeg geweest.... graag uw advies, waarvoor oprechte dank Probe

Bericht van Call2collect

3 maanden geleden - Geachte heer, mevrouw, Bedankt voor uw bericht. Helaas hebben wij hier online niet de mogelijkheid om bijlage toe te voegen om aan te tonen dat u hier over bent geïnformeerd. Wij zullen deze stukken wel aan u per email toesturen. Wij kunnen u in ieder geval mededelen dat u niet kunt registreren zonder een vinkje bij de volgende statement te zetten: "Ik heb de Algemene Voorwaarden, Privacy Policy en Product gerelateerde inhoud van de overeenkomst gelezen en ik stem er mee in dat PARSHIP direct met de dienstverlening begint". Wij zullen u de stukken per email sturen en wij hopen dat wij u daar mee verder helpen. Met vriendelijke groet, Call2Collect

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Call2collect een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Call2collect

Heeft op 16 augustus 2017 om 09:21 geantwoord

Geachte heer, mevrouw,

De stukken zijn toegestuurd en wij hebben reeds reactie van u ontvangen. In uw reactie heeft u aangegeven dat de inmiddels is uitgevoerd.

Wij zullen dan bij deze ook de vrijheid nemen om de klacht af te sluiten. Mocht u nog verdere vragen of opmerkingen hebben staat u er uiteraard vrij in om deze hier te plaatsen of om deze per email aan ons toe te sturen.

Call2Collect

Alle klachten die gemeld zijn door JR Probe