Klacht: onterechte vordering

op 17 september 2016 over Bos Incasso in de categorie Incassobureaus

Mijnheer, mevrouw,

Bos Incasso en Tele2 maken het nu helemaal bont.

Ondanks dat ik nog steeds geen inhoudelijke reactie heb gekregen op mijn eerdere e-mails, heb ik de nota’s waar het over ging betaald om van het gedoe af te zijn. Uit uw brief van 6 september jl. blijkt echter dat een groot deel van deze betaling onterecht is gedaan.

Oorspronkelijk vorderde u namens Tele2 voor factuur NL……….. d.d. 25-5-16 € 61,54 en voor factuur NL……….. d.d. 22-4-2016 € 60,87.
Vermeerderd met € 40,00 aan incassokosten en met verminderd met een verrekening van Tele2 ad € 24,10 heb ik € 138,31 betaald.

Uit uw brief van 6 september jl. blijkt echter dat factuur NL…………. slechts € 36,77 bedroeg en tevens blijkt hieruit dat er geen kosten verschuldigd zijn.
Door mij is dan ook het volgende bedrag teveel voldaan.

Te betalen nota NL1604911313 en Nl 1603935590 ad tezamen € 98,31
Af: verrekend door Tele2 blijkens uw brief d.d. 13-7-2016 € 24,10-
———–
Te voldoen volgens Tele2 € 74,21
Door mij voldaan aan Bos Incasso € 138,31-
————
Door mij teveel voldaan € 64,10
=======

Laatstgemeld bedrag dient BINNEN VIJF DAGEN NA HEDEN te zijn bijgeschreven op mijn rekening: ………………..

Bij gebreke hiervan beroep ik mij op de inhoud van mijn mail d.d. 15 juli 2016.
Ik vorder dan het gehele onterecht betaalde bedrag ad € 138,31 terug.
Bovendien maak ik dan weer aanspraak op mijn vordering ad € 132,10 verhoogd met € 40,00 incassokosten.

Hoogachtend,

Zodra ik het totaal door mij te vorderen bedrag ad € 310,41 op mijn rekening heb ontvangen. En uiteraard eindelijk na meer dan een jaar een fatsoenlijke reactie van Tele2 heb ontvangen.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Bos Incasso

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Bos Incasso nog niet in behandeling is genomen.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Bos Incasso in behandeling genomen

Bericht van Bos Incasso

2 maanden geleden - Geachte heer/ mevrouw, Naar aanleiding van uw opmerking zullen wij u spoedig een schriftelijke reactie toesturen. Vertrouwende u hierbij voorlopig voldoende te hebben geïnformeerd. Hoogachtend, Bos Incasso

Alle klachten die gemeld zijn door ontevreden ex Tele2 klant