Klacht: onterechte rekeningen

op 03 mei 2017 over Huurcoach.nl in de categorie Adviesbureau

vorig jaar april ben ik een kwartaal abonnee geweest bij huurcoach die heb ik toen handmatig betaald ik heb hun nooit gemachtigd voor betalingen.ik heb die periode meerdere malen gereageerd op bepaalde objecten,maar nooit enige respons ontvangen.naar mijn inziens waren deze objecten helemaal niet te huur via huurcoach maar hadden zij die van derden.ik heb toen ook opgezegd en geen gebruik meer gemaakt van hun diensten, toch krijg ik een nota van de afgelopen drie kwartalen en om te intimideren dreigen zij gelijk met een incasso bureau.dit is makkelijk geld verdienen zonder er iets voor te hoeven doen.ik hoop dat U mij kan helpen.

als zij de nota intrekken en mij met rust laten.

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Huurcoach.nl over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Huurcoach.nl in behandeling genomen

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Huurcoach.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Huurcoach.nl

Heeft op 04 mei 2017 om 08:07 geantwoord

Geachte heer van Rosmalen,

Zoals wij u op 3 mei 2017 geantwoord hebben: Al onze lidmaatschappen lopen via een automatische incasso. Het is niet mogelijk om deze via een bankoverschrijving aan ons over te maken. Na uw betaling op 21 april 2016 heeft u van ons een betalingsbevestiging ontvangen waarin u o.a. leest: Het systeem zal aan de hand van het door u gekozen lidmaatschap automatisch opnieuw incasseren voor de door u gekozen periode. U kunt uiteraard zelf een lidmaatschap op elk gewenst moment stopzetten. Volgens de door ons gelogde gegevens is er wel degelijk aanbod geweest, u heeft nl. op diverse aanbiedingen gereageerd. Ook heeft u diverse malen ingelogd. Wij hebben u inmiddels een separate e-mail toegezonden met de betalingsbevestiging die u ontvangen heeft en uw gebruik.

Alle aangeboden woningen zijn van externe aanbieders, dit wordt ook duidelijk op onze site vermeld: Als u zich aanmeldt bij HuurCoach.nl wordt u opgenomen in het \"Mijn HuurCoach\"-programma. U geeft ons aan wat voor woning u zoekt en wat uw budget is. HuurCoach.nl gaat vervolgens in de bestanden van makelaars en in het particuliere huurwoningaanbod zoeken naar woningen die voor u geschikt zijn.

U lidmaatschap hebben wij op 3 mei 2017 voor u stopgezet.

Helpdesk Huurcoach.nl

Heeft op 04 mei 2017 om 12:17 geantwoord

Geachte Huurcoach,

Het eerste kwartaal heb ik wel degelijk handmatig overgemaakt U geeft al zelf aan dat je geen lid kan worden als het niet automatisch afgeschreven kan worden hoe kan ik dan lid zijn geworden? Ik heb jullie nooit gemachtigd en dat kan en mag ik ook niet want ik zit in de schuldsanering.ik heb destijds netjes het kwartaal betaald en ja ik heb ook ingelogd en gereageerd zonder succes na dat kwartaal heb ik het stopgezet en ben op een andere manier woonruimte gaan zoeken omdat ik het mij helemaal niet kan permitteren om maandenlang lid te blijven.dat is ook de reden dat die incasso niet wil lukken omdat ik jullie nooit gemachtigd heb en ook het geld er niet voor heb ik betreur het zeer dat het zo gelopen is maar ik ten goede trouw geweest en heb betaald voor het kwartaal waar ik gebruik van heb gemaakt en daarna het stopgezet.ik hoop dat U mijn standpunt begrijpt en dit als een misverstand ziet.

Met Vriendelijke groet,
P van Rosmalen.