Klacht: Onterechte incassokosten

op 20 juni 2017 over Segoria in de categorie Incassobureaus

Na een bestelling te hebben gedaan bij destofzuigerzak.nl kregen we deze vlot geleverd, bij de bestelling is geen factuur verzonden en deze is later ook niet ontvangen tot we begin juni post kregen van Segoria. Een rekening van stofzuigerzak.nl met een verhoging van €19,- incassokosten. Als eerste gebeld met Segoria , een telefoniste bleek niet te willen luisteren naar de volgende argumenten:
*de Segoria factuur is de eerste ontvangen factuur en mag dus niet verhoogd worden met incasso kosten ( de tegenwerping was dat er een nooit ontvangen email bericht is gestuurd )
*de betaling is direct na het ontvangen van de factuur gedaan ( werd betwist ivm met de incassokosten)

Na onprofessioneel en onbeschoft te zijn behandeld kontakt gezocht met stofzuigerzak.nl welke de gang van zaken betreurde en mij verzocht kontakt op te nemen met Klarna ( deze partij had de factuur moeten versturen )

De medewerkster van Klarna was in tegenstelling tot haar collega van Segoria ervan overtuigd dat het om een misverstand ging en gaf toe geen factuur te hebben gestuurd , ze kon echter niets meer betekenen omdat de betaling uit handen was gegeven aan Segoria ( zelfde adres etcetc)

Plots ontving ik voor het eerst een email van Segoria met de vraag of ik het gesprek wou beoordelen ( ze hadden dus wel het juiste e-mailadres )

Na de enquete nu een herinnering ontvangen, waarop wederom kontakt is gezocht met Segoria , nog voor dat de gang van zaken uitgelegd kon worden werd er uitgelegd dat door de notitie van het eerste gesprek er geen discussie gevoerd zou worden. Ik kreeg dus niet de kans de situatie uit te leggen ondanks dat deze telefonist zich zelf objectief benoemde .

Wanneer er excuses wordt gemaakt voor het arrogante gedrag en de onterechte incassokosten worden geseponeerd

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Segoria

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Segoria nog niet in behandeling is genomen.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Segoria in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Segoria een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Segoria

Heeft op 26 juni 2017 om 15:35 geantwoord

Geachte heer Van Zuuk,

Bedankt voor uw bericht.

Naar aanleiding hiervan hebben wij u een e-mail gestuurd met een inhoudelijke reactie.

Voor verdere vragen over uw vordering kunt u uiteraard telefonisch met ons contact opnemen.

Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 08:00 uur en 17:00 uur op 020-8082854.

Segoria

Heeft op 26 juni 2017 om 17:24 geantwoord

Ik blijf van mening dat ik de eerst ontvangen factuur betaald heb welke ook al verhoogd was met extra kosten. Mijn betaling blijkt zoals u het nu schetst uw brief te hebben gekruist. Deze eerste ontvangen herinnering was wederom inclusief een nieuwe verhoging. Ik heb tot 2x toe geprobeerd dit uit te leggen maar kreeg hier de kans niet toe.

Alle klachten die gemeld zijn door HCVZ1