Klacht: Onterechte incasso, onterecht als wanbetaler weggezet, weigering te luisteren naar klacht

op 24 mei 2016 over Algemeen Dagblad in de categorie Kranten - Landelijk

Op 25 maart 2016 telefonisch de krant opgezegd en ook per mail bevestiging gekregen dat deze vanaf 26 mei 2016 niet meer wordt bezorgd. Op 24 mei 2016 wordt een bedrag geïncasseerd van mijn rekening. Daaruit blijkt dat abonnement “doorloopt” vanaf 15 mei 2016 met 25 kranten, een volle abonnementsperiode dus. Gebeld met klantenservice, die mij doorverbinden met een niet al te vriendelijke mevrouw van de administratie. Zij weet me te vertellen dat op grond van wanbetaling mijn abonnement was opgeschort tussen 9 april 2016 en 19 april 2016, ik had toen geen krant ontvangen volgens haar. Dat daarom op grond van de regels van haar bedrijf het abonnement doorloopt tot 15 juni 2016. mevrouw beticht me van onheus, haar persoonlijk rakend gedrag, ik houd haar alleen maar voor dat er betaald is, noem haar vanaf beschikbare bankafschriften data,vertel haar dat ik alle kranten over de afgelopen periode ontving, maar mevrouw zegt dat haar uitleg mij niet zint en dat ze daarom het gesprek gaat verbreken als ik niet wil luisteren en akkoord wil gaan met voorgenoemde uitleg, die niet klopt.
Als ik suggereer dat ik kan storneren begint mevrouw direct met, dan gaat het uit onze handen, vermoedelijk doelt ze op incassoprocedures, die veel geld kosten, ook aan mij (alleen al aangetekend verzenden zal ik dan in rekening moeten brengen).
Ze weigert mij door te verbinden met haar meerdere als ik daarom uiteindelijk verzoek en weigert mij ook duidelijk haar naam te noemen omdat ik die slecht verstaan heb. Ze begint opnieuw haar verhaal over wanbetaling en maatregelen af te draaien waarop ik de verbinding heb verbroken.

Graag iemand van de administratie die wel luistert en bereid is om mijn bewijzen te leggen naast dat van de AD administratie. Correcte afhandeling van de beëindiging van mijn abonnement zoals bevestigd door het AD in haar mail van 25 maart 2016 (12.04 uur). Correctie van de term wanbetaling. Excuses voor de onheuse bejegening door deze dame. Terugbetaling van het van mij ten onrechte geïncasseerde bedrag voor kranten die tussen 26-05-2016 en 15-06-2016 zullen worden bezorgd.

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Algemeen Dagblad

Reactie van de melder van de klacht willem kardol

10 maanden geleden - Inmiddels wel contact gehad met AD, was echter een wel vriendelijke mevrouw die mij verlenging van abonnement aanbod, vanaf de eerder bevestigde einddatum 26-05-2016. Haar uitgelegd dat er iets niet goed gaat en verwezen naar geschiedenis hierboven. Zij kan daaraan niets veranderen, adviseert mij om af te wachten of bezorging stopgezet wordt en dan opnieuw op te zeggen. Vandaag geen krant, dus bezorging is gestaakt conform de bevestiging die AD mij toestuurde. Toch maar op de site nieuw opzeggingsformulier ingevuld en daar bij als reden voor de opzegging gemeld wat er is voorgevallen inclusief verzoek om mij de te veel in rekening gebrachte kranten terug te storten. Ook verzoek gedaan binnen 7 dagen te willen reageren en dat per mail of brief te doen, daar ik telefonisch verkeer met medewerkers van het AD niet meer vertrouw en zeer onwenselijk vind. het feit dat AD niet wil reageren op klacht.nl zegt me ook wel iets over deze organisatie. Ik zal nooit meer abonnee zijn bij hen, waarmee een jarenlange relatie treurig afloopt.

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Algemeen Dagblad nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door willem kardol
x