Klacht: onterechte incasso kosten

op 30 augustus 2018 over Vakantieveilingen.nl in de categorie Vakantie Veilingen

Ik heb nooit een rekening ontvangen van vakantieveilingen, noch een aanmaning van vakantieveilingen of intrum. Nu krijg ik een aanmaning van intrum verhoogd met 40 euro aan incassokosten. Volgens intrum is de rekening verstuurd naar mijn email adres. Het email adres wat zij noemt is niet juist. Het juiste email adres is bekend bij vakantieveilingen . Het bedrag van de oorspronkelijke rekening van 35 euro heb ik inmiddels betaald. Volgens de wet mogen incassokosten pas in rekening gebracht worden nadat een aanmaning verstuurd is en men alsnog 14 dagen de tijd heeft gekregen deze te betalen.

Ik ben tevreden als ik van u de bevestiging heb gekregen dat de incassokosten vervallen.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vakantieveilingen.nl

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Vakantieveilingen.nl in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Vakantieveilingen.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Vakantieveilingen.nl

Heeft op 31 augustus 2018 om 14:32 geantwoord

Beste Ilke,

Wij begrijpen dat je pas tevreden bent als de incassokosten komen te vervallen.

Helaas is dat niet mogelijk. VakantieVeilingen heeft je na het winnen van de veiling je meerdere betalingsmails verstuurd.

Wij hebben op basis van je telefoonnummer een profiel gevonden waarmee je je inlogt op onze pagina via jouw Facebook. Omdat je verantwoordelijk bent voor de juiste contactgegevens kunnen wij het dossier niet sluiten en dien je het bedrag te voldoen.

Zodra wij de betaling van het incassobureau hebben binnengekregen, wordt jouw account gedeblokkeerd. Hou rekening met de geldigheidsduur van het gewonnen arrangement. Zelfs als de geldigheidsduur verlopen is, blijft de betalingsverplichting staan. Als het arrangement nog geldig is kun je de waardebon downloaden in jouw account.

Diana - Webcare VakantieVeilingen

Heeft op 06 september 2018 om 14:17 geantwoord

Er is helemaal niets opgelost. Vakantieveiling gebruikt mijn juiste mail voor toezending van vouchers maar mijn oude mail voor het zgn. toesturen van rekeningen/betalingsherinneringen.

Alle klachten die gemeld zijn door Ilkevanteeffelen