Klacht: onterechte claim betaling canal digitaal en incasso Lindorff

op 21 februari 2018 over Canaldigitaal in de categorie Alles-in-1

Heb op 21 augustus een brief ontvangen met een openstaand bedrag incl afsluiting. Op 29 augustus heb ik telefonisch contact gehad met Canaal digitaal en gelijk mijn contract opgezegd, dit kon ook per telefoon en voor de duidelijkheid heb ik ook bij de betaling exstra laten vermelden dat het incl opzegging is per september. Deze jongeman van Canal digitaal zei dat dat helemaal in orde was. Heel verbaast was ik toen ik hoorde dat er weer een rekening was gestuurd met een openstaand bedrag. Ik heb weer gebeld met Canal Digitaal, de situatie uitgelegd en nee er was bij hun niets bekend. Ik heb duidelijk gezegd dat ik dus niet van plan dit te betalen.
Ik heb ook gelijk een mail gestuurd met daarin dezelfde verklaring maaar aangezien ze volhouden dat er niets bij hun bekend was en het mijn woord tegen hun is (is niet mijn verantwoording dat ze personeel hebben die niets in het systeem zetten) terwijl het vermeld stond bij de laatste betaling, heb ik zelfs nog voorgesteld de helft van het bedrag te betalen en dat het zo is afgedaan. Ik heb daar nooit een reactie op gehad. (wat voor mij al laat zien wat voor een bedrijf Canal Digitaal is)
Nu sturen ze een via een incasso bedrijf, Lindorff brieven naar het adres. Die mensen die daar nu wonen hebben niets met mij en de brief ook terug gestuurd. Gisteren hoorde ik via mijn broer dat er weer een brief van het incasso buro daar is gekomen.. Ik vind het ongehoord dat ze brieven sturen naar een adres waar ik niet woon en dat er niet word gekeken naar liegen en bedriegen van Canal Digitaal.
Ps ik woon in het buitenland.
Aub help mij met dit probleem. Voor mij is het een kwestie van oprechtheid. Ik heb de rekening betaald in augustus dus klaar. Dit is echt bedrog wat ze doen. Als ze een beetje eerlijk waren dan hadden ze zwz gereageert op mijn mail met het voorstel de helft te betalen, ook al was dat niet terecht.

PS. dd contract weet ik niet meer precies.

M. vr. gr.
A Knutsen

Wanneer ze ophouden mij via vreemde mensen lastig vallen, het is voor deze mensen zeer vervelend om post te krijgen van iemand die niet eens daar woont. En nogmaals ik ben bereid die 35 euro (helft van de nota die onterecht is gestuurd) te betalen omdat ik dat eerder heb voorgesteld en ik iemand ben die zijn woord houd.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Canaldigitaal over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Canaldigitaal in behandeling genomen

Bericht van Canaldigitaal

6 maanden geleden - Geachte mevrouw Knutsen, Zoals ook in de eerdere mailwisseling is aangegeven, sturen wij altijd een officiële bevestiging van een opzegging. Dat u op 29-08-2017 contact heeft gehad, is onwaarschijnlijk, daar er op dat moment geen opzegging is doorgevoerd, noch aan u bevestigd. Derhalve hebben wij uw volgende contactmoment, op 27-10, als formele meldingsdatum van uw opzegging genomen. Gezien wij een maand opzegtermijn hanteren, is uw abonnement per 27-11 definitief opgezegd; deze datum is ook aan u bevestigd middels de brief met kenmerk OP01-OPZALL/CD. We hebben inderdaad wel een betaling van € 90,85 ontvangen op 29-08. Betalingen worden echter door een computer verwerkt, waardoor wij een opmerking bij een betaling niet als officiële opzegging kunnen hanteren (wij krijgen deze niet eens onder ogen). Gezien bovenstaande had u een betalingsverplichting tot en met 27-11. Daar de automatische incasso's wederom niet lukten, hebben wij opnieuw uw abonnement 'afgesloten' (dit is wat anders dan beëindigen). Opnieuw zijn op 16-11-2017 afsluitkosten t.h.v. € 25,- in rekening gebracht. Daar ook na herinneringen verdere betaling is uitgebleven, hebben wij uiteindelijk op 11-01-2018 uw dossier uit handen gegeven aan ons incassobureau Lindorff. Voor verdere informatie over de (financiële) afhandeling, zullen we u ook moeten verwijzen naar het incassobureau. Wij kunnen u in deze niet verder helpen. Met vriendelijke groet, Dhr. E.B. van Engelenburg Canal Digitaal

Reactie van de melder van de klacht babolena88

6 maanden geleden - Hartelijk dank voor uw reactie. Waar het hier om gaat is dat ik heb gesproken met een jongeman van uw bedrijf betreffende de rekening van 90,85euro. Hij heeft mij gezegd dat ik het per telefoon kon opzeggen waarop ik (voor de zekerheid) vroeg is het nodig een vermeldig te maken bij het overmaken. Zijn antwoord daarop was dat dat niet nodig was, het was voldoende dit per telefoon te doen. Ik heb toch voor de zekerheid deze vermelding erbij gedaan. Ik vind het zeer onplezierig om als een niet geloofwaardig persoon te worden gezien. Omdat dit niet vermeld is door degene wilt dat nog niet zeggen dat ik niet gebeld heb. Ik werk zelf met klanten en ook ik maak fouten maar ik loop niet weg voor deze en erken wanneer ik een fout heb gemaakt. Ik begrijp dat afsluiten niet gelijk is als opzegging maar nogmaals ik heb dat wel doorgegeven. Het moet toch mogelijk zijn om personen te kunnen vertrouwen aan wie dit wordt doorgegeven. Het is de opdracht aan uw personeel dit door te voeren of in iedergeval te vermelden dat zoiets niet van kracht is. Wanneer hij dit had gezegd dan had ik dat per email of brief gedaan. Hierbij is deze jongeman in gebreke gebleven.Wanneer ik een betaling moet doen, of deze op tijd of te laat is dan betaal ik deze ook. Maar dit is gewoon onterecht en geheel niet mijn fout. Ik had zoals ik vermelde ook geschreven in een eerdere mail dat ik bereid was (en nog steeds ben) de helft van de openstaande rekening tot 27-11. Ik heb inmiddels ook een mail gestuurd naar incasso buro maar vertrouwde toch een beetje op jullie oprechtheid en dat we er samen een oplossing zouden vinden. (ook uw personeel kan dingen vergeten en vermelden en kunt u niet zomaar wijzen naar de klant) M.vr.gr A. Knutsen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Canaldigitaal een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Canaldigitaal

Heeft op 23 februari 2018 om 14:51 geantwoord

Geachte mevrouw Knutsen,

Het is absoluut niet mijn intentie u weg te zetten als ongeloofwaardig persoon. Echter kunnen wij geen bewijs vinden dat u gebeld heeft, en heeft u geen bevestiging van de opzegging, vergelijkbaar met degene die u wel gehad heeft op 27-10-2017. Derhalve kunnen we alleen uw opmerking bij de overboeking als intentie van opzegging zien.

Het probleem daarbij is, zoals ik eerder uitlegde, dat we daar niet kijken en dit ook niet als formele opzegging kunnen hanteren. Zoals op onze klantenservicepagina onder het kopje opzeggen vermeld staat, kan dit schriftelijk, via de mail en telefonisch. Daar we van laatstgenoemden geen daadwerkelijke melding hebben, is het niet mogelijk de opzegging per 09-2017 alsnog door te voeren.

Mede doordat we uw dossier uit handen hebben gegeven aan het incassobureau, is het ook niet meer mogelijk om eventuele financiële afspraken met u te maken. Hiervoor zult u zich echt dienen te wenden tot Lindorff.

Het spijt me u niet anders te kunnen melden.

dhr. E.B. van Engelenburg
Canal Digitaal