Klacht: Onterechte beschuldiging

op 10 oktober 2016 over Etos in de categorie Drogisterijen

Vandaag, 10 oktober 2016, is mijn dochter (17 jaar oud) bij de Etos in Weert (locatie Langstraat) geweest. Zij werd door een medewerkster aangesproken omdat zij aangeeft dat ze zag dat mijn dochter een stickertje van een lippenstift afpeuterde.

Mijn dochter was stomverbaasd en vroeg of ze eventueel in haar tas wilden kijken, maar dat hoefde niet volgens de medewerkster. Er werd duidelijk geïnsinueerd dat ze dacht dat mijn dochter van plan was iets te pikken. Vervolgens loopt mijn dochter de winkel uit en uiteraard gingen er geen piepers of iets dergelijks af.

Hetgeen mij als moeder enorm stoort is het feit dat mijn dochter nooit of te nimmer zoiets zou doen! Ik ben dan ook zojuist samen met mijn dochter teruggegaan naar de Etos winkel en heb de medewerkster aangesproken op hetgeen er gebeurd is.

Deze medewerkster geeft aan dat zij mijn dochter niet heeft beschuldigd van diefstal, want dan zou ze een tassencontrole hebben gevraagd en dat heeft ze niet gedaan. Wel heeft ze gezien dat mijn dochter een etiket van de lippenstift peuterde en daarop heeft ze haar aangesproken.

Mijn dochter heeft echter helemaal geen etiket losgepeuterd!! Zij heeft wel een tissue, waarmee ze de lippenstift van haar hand geveegd heeft, weggegooid. Mocht het werkelijk zo zijn dat mijn dochter dit gedaan had, dan had ze het ten eerste hoogstwaarschijnlijk niet aan haar ouders verteld en dan had ze nu ook niet samen met haar moeder teruggegaan naar de Etos winkel om de medewerkster ermee te confronteren. Mijn dochter opperde nog om dan de camerabeelden terug te kijken, aangezien ze weet dat ze hetgeen waarvan ze beschuldigd wordt niet heeft gedaan, maar kennelijk hangen er geen camera’s.

Wat mij nu het meeste stoort is het feit dat deze medewerkster, zonder dat ze het dus kan bewijzen, mijn dochter beschuldigd van het feit dat ze dit etiket heeft losgepeuterd, terwijl mijn dochter aangeeft dit niet te hebben gedaan. Als je dan zo stellig op je standpunt blijft, dan zul je het op zijn minst moeten kunnen bewijzen. In plaats van haar verontschuldigingen aan te bieden en te zeggen dat ze meende te hebben gezien dat het etiket werd losgepeuterd, maar dat ze het dan misschien onjuist heeft, haalt deze dame haar schouders op.

Ik vind het ongelofelijk dat deze dame dit zo stellig durft te beweren, zeker omdat iemand niet zomaar een etiket los peutert. Meestal is het dan toch de bedoeling dat men deze lippenstift wil stelen, dus in principe bestempelt ze mijn dochter als een potentiële dievegge. Dit vind ik onacceptabel en ik eis dan ook excuses in deze namens mijn dochter, aangezien dit soort beschuldigingen niet zonder bewijzen mogen worden uitgesproken.

Ik ga ervan uit dat u mijn verontwaardiging begrijpt en dat
Etos deze klacht zal doorspelen naar de betreffende winkel in Weert, zodat men deze medewerkster kan aanspreken op haar gedrag. Ik begrijp ten zeerste dat men oplettend moet zijn op winkeldiefstal, maar mijn dochter valselijk beschuldigen zonder gestaafde bewijzen vind ik te ver gaan.

In afwachting van uw reactie, verblijf ik,

met vriendelijke groet,
Daniëlle Arts-Nijsen

Als ik een juiste reactie ontvang van Etos op mijn bovenstaande klacht en als we een excuus ontvangen van de betreffende medewerkster.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Etos

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Etos nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Arts-Nijsen