Klacht: onterechte automatischeincasso

op 28 juli 2016 over Huurwoningen.nl in de categorie Websites - Woningen

zag vandaag op mijn rekening dat ten onrechte huurwoningen.nl denkt dat ik een abonnement heb afgesloten en toestemming voor automatische incasso. Heb direct gebeld en me uit laten schrijven voor iets waar ik me dus niet voor heb ingeschreven. Heb vervolgens de bedragen gestorneerd en hen geblokkeerd. Klacht gestuurd, en wordt er ijskoud gezegd dat ik gebruik maakvan het abonnement, wat dus niet zo is.

Overigens is het ook bij wet verboden om op deze wijze geldt te innen bij woningezoekenden, heb hen hier op gewezen en krijg ijskoud een mail terug dat ik facturen blijf ontvangen en desnoods deurwaarder. We gaan het zien. Ongelooflijk slinkse wijze.

Als huurwoningen.nl transparant en met duidelijke keuzemogelijkheden aangeeft wat googelen op hun site voor consequenties heeft. En mij bevestigd dat ik geen kosten hoef tebetalen voor een door hen aangemaakt abonnement.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Huurwoningen.nl in behandeling genomen

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Huurwoningen.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Huurwoningen.nl

Heeft op 28 juli 2016 om 16:13 geantwoord

Geachte mevrouw Otter,

Op onze website ziet u onder het kopje Lidmaatschap, bij het aanmaken van uw account en in de voorwaarden heel duidelijk vermeld staan dat u de eerste 7 dagen een gratis proefperiode heeft en dat de maandelijkse kosten na de eerste 7 dagen €19,95 zijn zolang het account staat ingeschreven.

Uiteraard kunt u op ieder gewenst moment uw account uitschrijven via de website of contact opnemen met onze klantenservice en via het contactformulier via onze website. Dit is ook mogelijk binnen de eerste 7 dagen, zodat u niets verschuldigd bent.

De kosten staan daarnaast duidelijk vermeld boven het veld waar u uw rekeningnummer in heeft gevuld.

Wij kunnen derhalve geen gehoor geven aan uw verzoek om de verschuldigde kosten kwijt te schelden, daar onze kosten niet voor niets staan vermeld op onze website, en iedere consument die een account aanmaakt akkoord gaat met dezelfde voorwaarden met betrekking tot een premium account.

Indien u incasso's terugboekt die u wel verschuldigd bent, ontvangt u inderdaad een factuur.

Mocht u verdere vragen hebben of uw accountgegevens willen inzien, dan kunt u contact met ons opnemen. Wij plaatsen deze gegevens uit privacy overwegingen niet op een openbare website.

Klantenservice Huurwoningen.nl

Heeft op 29 juli 2016 om 19:22 geantwoord

de 7 dagen gratis staan inderdaad helder op de site, dat je na een eenmalige betaling van 19,95 er voor de rest van je leven aan een abonnement zit waar je en geen gebruik van hemt gemaakt en geen toestemming voor automatische incasso voor af hebt gegeven, lijkt even iedereen te ontgaan. Tevens int huurwoningen.nl ook geld van de verhuurder die pand op site plaatst, en bij wet is bepaald dat maar 1 partij voor de diensten betaalt. Maar dat is terzijde.

Bericht van Huurwoningen.nl

9 maanden geleden - Geachte heer/mevrouw, Uw account is op ieder gewenst moment op te zeggen. Via de website, onze klantenservice, of via het contactformulier. Hoe komt u erbij dat wij gelden innen van de verhuurder? Dit is namelijk niet het geval. Wij raden u aan eerst uw standpunten goed na te gaan alvorens onjuiste informatie te plaatsen. Met vriendelijke groet, Klantenservice Huurwoningen.nl

Alle klachten die gemeld zijn door Tineke Otter