Klacht: Onterechte afschrijvingen (3x) voor een niet bestaand lot

op 25 december 2017 over BankGiro Loterij in de categorie Loterijen

Per 7-12-2017 conform procedure per brief deelname Bankgiro Loterij per direct opgezegd.
De reden: ik zag op mijn bankrekening dat er zo maar 4 x het bedrag van € 13,50 is afgeschreven. De eerste afschrijving d.d. 11-10-2017 was voor bezoek Fotomuseum te Rotterdam, waar ik me ook had aangemeld als nieuw lid. Daarna zijn er nog 3 afschrijvingen geweest a € 13,50 op 25/10, 1/11, 24/11
Deze 3 afschrijvingen zijn gedaan zonder enige info over welke trekking dan ook. Daarnaast heb ik geen enkel lotnummer ontvangen.
Derhalve verzocht ik de BankGiro Loterij om de laatste 3 afboekingen terug te storten.

Pas op 14-12-2017 (en niet binnen de gebruikelijke termijn van 5 werkdagen) ontving ik een bevestigingsmail van mijn brief d.d. 7-12-2017 van dhr. Eleveld.

Pas op 19-12-2017 (en wederom niet binnen de gebruikelijke termijn van 5 werkdagen) ontving ik een reactie van dhr. Eleveld dat mijn opzegging goed is ontvangen en verwerkt is.. Mijn verzoek om terugbetaling van teveel afgeboekte afschrijvingen (3x€ 13,50) werd totaal genegeerd, geen enkele reactie hierop. Tot mijn grote verbazing werd er opeens melding gemaakt van een lotnummer… dus op 19-12-2017 werd mij zo maar een lotnummer toegewezen! Terwijl ik al op 7-12-2017 aangaf dat ik per direct mijn voorlopige deelname had gestopt. Ik heb NOOIT enige info ontvangen omtrent een deelname lot en net zo min over welke trekking dan ook! Ik heb hierover geen enkel bericht ontvangen, geen brief, geen mail of anderszins.

Op 19-12-2017 heb ik direct hierop gereageerd via een mail bij Klantenservice (het is onmogelijk om per omgaande te reageren op de mail van dhr. Eleveld). In deze mail heb ik kenbaar gemaakt dat ik terugboeking eis van de 3 teveel afgeboekte betalingen.
In een hierop volgende mail, ook op 19-12-2017 (wederom via de klantenservice)heb ik melding gemaakt dat ik 3x €13,50 heb gestorneerd op mijn bankrekening.

Pas op 24-12-2017 (en wederom niet binnen de gebruikelijke termijn van 5 werkdagen) mail ontvangen van dhr. Eleveld waarin deze aangeeft dat ik kans heb gehad op eventuele prijzen van de trekkingen van november en december. Insteek hiervoor was volgens hem de datum van terugboeking d.d. 19-12-2017. Derhalve zou ik binnenkort een verzoek ontvangen om eventueel inleggeld voor een trekking te betalen.

MIJN REACTIE: In november en in december is mij geen enkel lot toegewezen en heb ik evenmin enig info hieromtrent mogen ontvangen. Ik wist van geen enkele trekking (dus niet in november en evenmin in december) en kon dus ook niet actief deelnemen hieraan. Pas op 19-12-2017 (zie bovenstaand bericht) werd er opeens in een mail (aangaande onze correspondentie) een lotnummer uit de hoge hoed getoverd. Ik heb geen enkele informatie ontvangen over een eventuele trekking en een eventueel lotnummer, per brief noch per mail of anderszins!

Ik vind het belachelijk dat de BankGiro Loterij zich bedient van dit soort praktijken, zeer klantonvriendelijk! Pure poging tot diefstal, waaraan ik uiteraard niet mee werk.

Ik eis oprechte excuses hiervoor en de bevestiging dat ik niets verschuldigd ben, integendeel zelfs!

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over BankGiro Loterij

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over BankGiro Loterij nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Teed53