Klacht: Onterechte afschrijving

op 30 juni 2016 over Huurwoningen.nl in de categorie Websites - Woningen

Hallo,

Ik had voorheen een account op huurwoningen.nl, maar die is opgezegd. In mei 2016 heb ik weer ingelogd om een bezichtiging te plannen. Het stond echter nergens aangegeven dat dit betekent dat er weer een automatische incasso zou gaan plaatsvinden. Deze heeft wel plaatsgevonden. Ik heb gebeld met de huurwoningen.nl klantenservice en heb mij gelijk weer uitgeschreven. Ik zou echter mijn 19,95 die wel afgeschreven is, terug willen ontvangen, aangezien ik geen toestemming heb gegeven (en hier ook niet de mogelijkheid toe heb gekregen tijdens het inloggen en het plannen van een bezichtiging) voor deze automatische incasso. Ook heeft de bezichtiging nooit plaatsgevonden en heeft de makelaar (waarmee huurwoningen.nl mij in contact heeft gebracht) niet meer op mijn mail gereageerd, waardoor ik dus eigenlijk bijna 20 euro heb betaald voor een dienst (namelijk een bezichtiging) die ik niet heb ontvangen.

Mvg Kirsten

Wanneer ik mijn 19,95euro terug krijg en als het op de site huurwoningen.nl duidelijk aangegeven staat wanneer je wel of geen geld moet betalen.

Bericht van Huurwoningen.nl

1 jaar geleden - Geachte heer/mevrouw, Wanneer u weer een bezichtiging aan wilt vragen als uw account is uitgeschreven dient u uw account opnieuw om te zetten naar een premium account. Wanneer u een bezichtiging aanvraagt met een gratis basisaccount krijgt u een e-mail dat u zich in moet schrijven. Met vriendelijke groet, Klantenservice Huurwoningen.nl

Reactie van de melder van de klacht Kirsten_w

1 jaar geleden - Hallo, Bij mijn weten betekent inschrijven niet hetzelfde als een premium account aanmaken en toestemming geven voor een maandelijkse automatische incasso. Bij het inschrijven staat nergens aangegeven dat je overgaat van een gratis account naar een premium account en hier dus ook voor moet gaan betalen. Als dit wel (duidelijk) aangegeven had gestaan, dan had ik natuurlijk geen moeite gehad met de automatische incasso, want dan wist ik dat dat zou gaan gebeuren. Echter ik heb GEEN toestemming gegeven voor de incasso en wil graag mijn geld terug. Mvg Kirsten

Bericht van Huurwoningen.nl

1 jaar geleden - Geachte heer/mevrouw, Wanneer u zich inschrijft word er duidelijk vermeld dat de eerste 7 dagen gratis zijn en dat de kosten daarna €19,95 per 30 dagen bedragen. Ook word er hier vermeld dat u zich op ieder gewenst moment uit kunt schrijven. Wanneer u zich inschrijft geeft u een akkoord voor de betalingsverplichting die van kracht gaat na de eerste 7 dagen. Met vriendelijke groet, Klantenservice Huurwoningen.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Huurwoningen.nl in behandeling genomen

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Huurwoningen.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Huurwoningen.nl

Heeft op 25 juli 2016 om 09:17 geantwoord

Geachte heer/mevrouw,

Wij kunnen geen gehoor geven aan uw verzoek tot restitutie, gezien de voorgaande correspondentie. De kosten staan zeer duidelijk vermeld. Huurwoningen.nl is tevens niet aansprakelijk voor het wel of niet tot stand komen van een huurovereenkomst of contact met de makelaar.

Huurwoningen.nl beheert enkel de website, waar makelaars en verhuurders hun aanbod op plaatsen. Indien de makelaar niet reageert op uw oproep, dan is dit Huurwoningen.nl niet aan te rekenen. Temeer daar uw premium account ervoor bedoeld is om onbeperkt te kunnen reageren op het gehele aanbod op onze website.

Klantenservice Huurwoningen.nl

Alle klachten die gemeld zijn door Kirsten_w