Klacht: Onterechte absentie

op 24 maart 2016 over Hogeschool Rotterdam in de categorie Opleiding

Ik volg een opleiding op de Hogeschool Rotterdam (IBMS), hiervoor moest ik een verplich keuzevak kiezen, zoals gewoonlijk. Ik koos voor het keuzevak: \’The money manager\’ (IGOMM101K) begeleid door meneer Tubbing (TUBRH). Voor dit keuzevak is de regel dat je 1x absent mag zijn voor een les, indien je meerdere keren absent moet je een (grote) vervangende opdracht maken. Ik ben absent geweest op 17-03-2016, omdat ik me helaas niet helemaal lekker voelde. Dat is goed in meneer Tubbings presentie programma bijgehouden. Helaas heft meneer Tubbing me OOK absent gemeld voor de les daarvoor (op 10-03-2016), waardoor ik dus die vervangende opracht zou moeten maken. Ik was gewoon present in die les van 10-03-2016, aangezien we in de les de groepsformatie behandelden (voor presentaties) en aangezien we zelf groepen moesten maken zou ik niet in een groep terecht zijn gekomen als ik absent zou zijn geweest. Ik zit wel in een groep dus ik moet er die les zijn geweest, dat bevestigden mij groepsleden ook, maar meneer Tubbing bleek daar geen begrip voor te hebben aangezien hij weigerde om mijn absentie van 10-03-2016 te wijzigen in een presentie, omdat hij geloofde in het \’ principe\’ dat een student zelf verantwoordelijk is voor zijn presentie. Ik snapte dat principe en legde nogmaals uit dat ik present was gedurende die les, maar meneer Tubbing weigerde nogmaals het te wijzigen, omdat ik zelf dan in de les van 10-03-2016 hem erop had moeten wijzen van zijn fout, maar ik lette blijkbaar niet op en maakte dus ook een fout. Hierop zei meneer Tubbing dat ik dan de week erop (de les van 17-03-2016) hem hierop het laatst had kunnen wijzen. Zoals ik eerder al zei was daar niet toe in staat, omdat ik (terecht) absent was doordat ik me niet lekker voelde. Nu wil hij dus dat ik die vervangende opracht ga maken terwijl ik het oneerlijk en onredelijk vind dat ik dat moet doen aangezien ik maar 1x absent ben geweest in plaats van 2x op de door hem fout bijgehouden presentieslijst.

Ik ben tevreden als meneer Tubbing mijn (onterechte) absentie van
10-03-2016 wijzigt in een (terechte) presentie, waardoor ik de vervangende opdracht dus niet hoef te doen, wat compleet logisch, eerlijk en redelijk is.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Hogeschool Rotterdam over deze klacht.

Bericht van Hogeschool Rotterdam

1 jaar geleden - Beste Lennarth, bedankt voor het melden van dit signaal. Vanwege de Paasdagen heeft het wat langer geduurd voor we een reactie vanuit jouw opleiding hebben ontvangen, onze excuses. Vanuit jouw opleiding wordt er aangeraden contact op te nemen met jouw StudyCareerCoach en/of coördinator student affairs. We hebben je via Twitter (DM) de contactgegevens toegestuurd. Veel succes. ^NL

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Hogeschool Rotterdam in behandeling genomen

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hogeschool Rotterdam een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Hogeschool Rotterdam

Heeft op 21 juni 2016 om 13:39 geantwoord

d.d. 2/3: Beste Lennarth, bedankt voor het melden van dit signaal. Vanwege de Paasdagen heeft het wat langer geduurd voor we een reactie vanuit jouw opleiding hebben ontvangen, onze excuses. Vanuit jouw opleiding wordt er aangeraden contact op te nemen met jouw StudyCareerCoach en/of coördinator student affairs. We hebben je via Twitter (DM) de contactgegevens toegestuurd. Veel succes. ^NL

Alle klachten die gemeld zijn door Lennarth v.d. Pol