Klacht: Onterechte aanmaning Call2collect

op 08 augustus 2017 over Call2collect in de categorie Incassobureaus

Beste,

In het begin van 2017 begon ik een lidmaatschap bij Parship, waar ik een lidmaatschap afsloot met gekoppelde betaling aan mijn creditcard (maandelijks).

Echter na enkele maanden besloot ik mijn lidmaatschap stop te zetten, waarna de inning op mijn creditcard stopte.

Zodra ik dit vaststelde heb ik alle mails van de betrokken website uit mijn mailbox gewist.

Sedertdien kreeg ik geen enkele melding meer van de betrokken firma: geen mails, geen facturen, geen herinneringen, geen aanmaningen, etc. …

vorige week kreeg ik ineens een mail van call2collect en gisteren een papieren schrijven waarin zij mij een jaarbetaling voor Parship aanrekenen + heel wat kosten.

Ik heb hen via mail en per whatsapp gecontacteerd met de vraag mij de stavingsstukken voor hun vordering over te maken, maar hieraan wordt geen gevolg gegegeven. Ze blijven louter hameren op de betaling en zeggen dat ik de nodige facturen per mail heb ontvangen … maar ik heb helemaal niks ontvangen.

Bovendien … als er nog openstaande facturen zouden zijn geweest, waarom hebben ze die niet gewoon op mijn creditcard aangerekend?

Ik verwacht een schriftelijke bevestiging te krijgen dat mijn lidmaatschap bij Parship werd stopgezet, alle aanrekeningen worden stopgezet en de invordering via call2collect wordt geannuleerd.

ik voel me totaal opgelicht!

Ik wil vanzelfsprekend betalen voor diensten waarvan ik gebruik maak, maar wanneer ik ter goeder trouw een lidmaatschap stopzet, alle inningen via de gekozen betalingswijze automatisch stoppen en ik verder maandenlang geen enkel bericht meer krijg ... dan mag ik er als consument toch van uitgaan de juiste procedures te hebben gevolgd!

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Call2collect over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Call2collect in behandeling genomen

Bericht van Call2collect

3 maanden geleden - Geachte heer, mevrouw, Bedankt voor uw bericht. Ik ga de communicatie inzien en zal hier daarna op terugkomen. Met vriendelijke groet, Call2Collect

Bericht van Call2collect

3 maanden geleden - Geachte heer, mevrouw, Ik heb de eerdere communicatie ingelezen. Wij hebben u via WhatsApp al vermeld dat wij de facturen en andere stukken reeds hebben opgevraagd, op het moment zijn wij daar dan ook nog in afwachting van. Voordat wij deze stukken hebben is er vrij weinig dat wij op dit moment kunnen doen. Wel willen wij u graag verwijzen naar onderstaande werkwijze van Parship. Duur contract: U kunt bij PARSHIP een abonnement afsluiten voor: 24, 12, 6 en 1 maand(en). U kunt van een PARSHIP Premium lidmaatschap van 24 maanden gebruik maken voor 24,90 EUR per maand, een Premium lidmaatschap van 12 maanden voor 39,90 EUR per maand en een 6 maanden Premium abonnement koopt u voor 44,90 per maand. Een 1 maand abonnement kunt u kiezen voor 79,90 per maand. LET OP: koopt u een abonnement vanuit een aanbieding dan kunnen de maandtermijnen verschillen van het bovenstaande, tevens kunnen de maand termijnen verschillen in verband met additionele kosten voor betaling in termijnen. Automatische verlenging: Uw abonnement van PARSHIP wordt na uw initiële abonnement automatisch verlengd zoals aangegeven tijdens registratie, de orderbevestiging en in de Algemene Voorwaarden. Indien u geen verlenging wenst dient er maximaal 14 dagen voor afloop van het abonnement opgezegd te worden. Deze kosten van de verlanging worden u eveneens vermeld tijdens de registratie, orderbevestiging en in de Algemene Voorwaarden. Na deze verlenging is er uiteraard maandelijks op te zeggen en dit dient u ten alle tijden schriftelijk te doen. Opzeggen en herroeping: Bij PARSHIP kiest u ervoor om de dienstverlening direct te starten, tijdens registratie vinkt u het volgende aan: “Ik heb de Algemene Voorwaarden, Privacy Policy en Product gerelateerde inhoud van de overeenkomst gelezen en ik stem er mee in dat PARSHIP direct met de dienstverlening begint”. Door tijdens de registratie op de rood gedrukte woorden te klikken kunt u exact zien wat de content inhoud. Uiteraard kunt u binnen 14 dagen opzeggen zonder kosten, zegt u na deze 14 dagen op dan dient u de kosten van het contract volledige te voldoen. Heeft u bijvoorbeeld een 6 maanden contract en u zegt na 2 maanden op dan dient u de resterende 4 maanden ook te voldoen. Zodra wij de stukken hebben ontvangen zullen wij deze aan u doorsturen, tot die tijd staat onze procedure uiteraard stil. Met vriendelijke groet, Call2Collect

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Call2collect een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Call2collect

Heeft op 14 augustus 2017 om 10:12 geantwoord

Geachte heer, mevrouw,

Wij hebben u de gevraagde stukken zojuist via e-mail toegestuurd. Wij gaan er vanuit dat met het toesturen van deze stukken de klacht is opgelost en dat wij verdere communicatie via de email kunnen doen.

Wij zien hierbij de klacht dan ook als afgesloten, mocht u van andere mening zijn staat u er uiteraard vrij in om deze klacht te heropenen.

Call2Collect B.V.

Heeft op 14 augustus 2017 om 15:45 geantwoord

Beste,

De aangeleverde stukken zie ik heden voor t eerst, als ook de betrokken factuur.

Ik vind het een beetje schandalig dat je moet blijven betalen, ook al is de dienstverlening niet langer actief.

Maar bon:

1. Ik wens een regeling met een gespreide betaling, zoals gevraagd
2. Ik wil de absolute bevestiging dat er geen andere facturen meer zullen volgen.

Mvg,

Yves Van Gelder

Bericht van Call2collect

3 maanden geleden - Geachte heer, mevrouw, Bedankt voor uw reactie. Een regeling voor gespreide betaling is zeker mogelijk. Wij zullen u per email informeren over de mogelijkheden. Wij kunnen u bij deze bevestigen dat u geen verdere facturen zal ontvangen. Dit natuurlijk onder voorbehoud dat u geen nieuw abonnement bij Parship zal afsluiten. Met vriendelijke groet, Call2Collect

Alle klachten die gemeld zijn door Yves Van Gelder