Klacht: Onterechte aanmaning

op 29 april 2017 over Luxstyle.nl in de categorie Internetshops - Kleding

Mijn zoon van 12 heeft op de site gekeken en niets besteld. Nu krijg ik een aanmaning voor iets wat ik niet heb besteld, geen bevestiging van heb gehad, geen rekening en bovenal geen levering. Alleen een aanmaning. Bovendien kloppen de adres gegevens niet, is er geen telefoonnummer of rekening nummer bij bedrijf bekend, alleen naam, foutief adres en een IP adres.
Herhaaldelijk via de mail contact gehad, krijg standaard antwoorden van verschillende medewerkers helpdesk. Oplossing door Lux styles wat wordt aangeboden is dat ik de goederen terug stuur, maar ik heb niets ontvangen.

Als de aanmaning wordt ingetrokken.

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Luxstyle.nl

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Luxstyle.nl in behandeling genomen

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Luxstyle.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Luxstyle.nl

Heeft op 29 april 2017 om 16:34 geantwoord

Beste ,

We vinden het vervelend dat er onenigheid en verwarring is ontstaan over het plaatsen van deze bestelling. We versturen geen ongewenste artikelen en het is dan ook niet mogelijk om zonder akkoord een bestelling te plaatsen. In het bestelproces zult u op de Bestelknop moeten drukken, voordat de bestelling wordt bevestigd en verwerkt. U wordt van te voren gewezen op de gevolgen van het drukken op deze knop. Tevens wordt u doorverwezen naar de Algemene Voorwaarden.

We vinden het verder jammer om te horen dat het order proces niet geheel duidelijk voor uw zoon is geweest en dit een ongemakkelijk gevoel heeft gecreëerd.

Hieronder treft u een samenvatting van het proces wanneer u een bestelling plaatst via een van onze actiepagina's.

1. De eerste pagina bevat alle informatie over het product zelf en een formulier waarin u uw persoonlijke gegevens kunt invullen.
2. Zodra u uw naam, adres, postcode en plaats heeft ingevuld en verder gaat door op de knop te drukken, vraagt de site in een nieuw venster naar uw e-mail adres.
3. Het volgende scherm bevat de verschilende aanbiedingen. U kunt kiezen uit verschillende hoeveelheden en de prijs per stuk wordt hier vermeld.
4. Zodra u een keuze heeft gemaakt en op de knop drukt om verder te gaan, zal het systeem bepalen of deze producten nog op voorraad zijn en wat de verzendkosten bedragen.
5. U zult nu een aanbod krijgen voor de hoeveelheid producten die u heeft geselecteerd. De totale prijs, inclusief alle kosten, worden in dit scherm aangegeven. Tevens wordt u gevraagd of u akkoord gaat met de koop- en leveringsvoorwaarden. Als u de prijs en de voorwaarden accepteert, dan kunt u op de knop drukken om verder te gaan.
6. Wanneer u op deze knop heeft gedrukt, zal een bestelling worden aangemaakt. U heeft nu de optie om extra producten toe te voegen aan uw product, maar dit is niet verplicht.
7. U krijgt nu de optie om de betaling vooraf te betalen met Creditcard, iDEAL of PayPal. Hiermee bespaart u de 4,95 euro factuurkosten. Als u niet vooraf betaalt, dan zal de bestelling per factuur voor betaling na levering verstuurd worden.

Het opgegeven adres blijkt van uw buren te zijn. Verder komen de brieven wel aan op uw adres.

We raden aan om bij de buren navraag te doen of de zending daar is aangekomen en de bestelling daarna terug te sturen.

Heeft op 29 april 2017 om 17:04 geantwoord

Er is bij de buren 1 envelop gekomen en dat was de aanmaning, verder is er niets gekomen. Geen rekening en geen pakketje.
Dus terug sturen is geen oplossing.
ik wil dat de aanmaning vervalt,
Daarbij zegt u dat brieven wel aankomen op juiste adres, dat klopt niet aangezien u ons juiste adres niet had.
Ook hebben wij via de mail niets ontvangen.
Status opgelost klopt dus niet.

Bericht van Luxstyle.nl

5 maanden geleden - Beste mw. Kooij, Indien uw buren de zending niet hebben ontvangen, is het mogelijk dat deze niet of verkeerd door de postbode is geleverd. We hebben u per e-mail nu een nieuwe oplossing toegezonden. We hadden deze oplossing eerder kunnen aanbieden als wij op de hoogte waren dat het opgegeven adres de adres van uw buren betreft, waardoor er bij het invullen van het adres bij he bestellen hoogstwaarschijnlijk een fout is gemaakt.

Reactie van de melder van de klacht Maureen Kooij

5 maanden geleden - Hallo Ik heb dat formulier idd ontvangen, maar daar in staat dat ik iets heb besteld en niet heb ontvangen. Dit klopt niet aangezien ik niets heb besteld en niet heb ontvangen, behalve een aanmaning. Tot op heden krijg ik van u wisselende antwoorden, maar geen oplossing. Dus de enige mail die ik nog wil ontvangen is dat u alles laat vervallen M kooij

Alle klachten die gemeld zijn door Maureen Kooij