Klacht: onterecht uit vliegtuig gezet

op 19 januari 2014 over Arke in de categorie Online Reisbureaus

Mijn man, ik en mijn zoontje van 5 maanden stonden 18-01-2014 om 2.00 uur op het vliegveld van Schiphol om de vlucht van 5.00 uur te pakken naar Tunesië . We zijn door alle controle posten gekomen, voor dat ik het vliegtuig in ging vroegen ze nog 2 x keer mijn reisdocument. Het was goed en we mochten het vliegtuig in. Toen we in het vliegtuig zaten kwamen ze weer, omdat ik een verblijfsvergunning reisdocument heb mocht ik niet mee reizen en moesten we het vliegtuig uit. Dit was erg gênant en vervelend omdat we met een baby reisde. De exacte reden werd toen niet verteld. Na dat we uit het vliegtuig waren gezet kwam de marechaussee er bij en wou ons kant van het verhaal horen , hun namen ons mee naar de balie van Arkefly voor nader uitleg.
Aan de balie van Arkefly vertelde ze mij dat ik overal naar toe mag vliegen behalve naar het land van herkomst.
Hun dachten dat mijn land van herkomst Tunesië was maar dat is Iraq . Hun gaven hun fout toe en probeerde voor ons een ander vlucht te boeken om als nog te gaan . Dit was via Duistland Düsseldorf naar Tunesië maar eerst zouden ze nog kijken of ik een visum nodig had voor Tunesië, na anderhalf uur gewacht te hebben op ons antwoord zeggen ze ons u heeft geen visum nodig en u kunt zonder problemen reizen naar Tunesië. De heer Peter Arnold van Arkefly zei
letterlijk: ‘ik zou jullie niet daar naar toe sturen als jullie een visum nodig hebben’
Dus gingen wij met de vlucht van 10 uur naar Düsseldorf.
Toen we aankwamen in Duitsland moesten we opnieuw inchecken naar Tunesië , komen we aan bij de balie zeggen ze u kunt niet mee vliegen naar tunsie omdat u geen visum hebt , ze hebben ons op schiphol letterlijk gezegd dat dit niet nodig was en dat ze in duistland en Tunesië dit hebben nagevraagd. we zouden eigenlijk vliegen om 5 uur ’s ochtends en waren dus half 3 ’s ochtends aanwezig op schiphol in Duitsland waren we uitgeput en dood moe. we waren het zat en hebben de trein naar huis gepakt. dat was geen pretje aangezien we twee grote koffers bij hadden en nog eens een kinderwagen plus handbagage. Al de stres die we hadden gekregen en onze baby die uit zijn ritme is gehaald. Een vakantie hoort rust te geven en niet deze stres. Het was zelfs onze huwelijks reis die door deze omstandigheden behoorlijk verpest is.

Een volledige vergoeding, plus al de extra kosten die we gemaakt hebben.
Of een vergelijkbare vakantie met de extra kosten die we gemaakt hebben

Alle klachten die gemeld zijn door khanda12