Klacht: Onterecht na mijn inzien bekeuring gehad

gittefely op 09 april 2018 over CJIB in de categorie Incassobureaus

Geachte dhr, mw

Aanleiding van mijn boete op 29-03-2018 schrijf ik u deze brief.
Omdat ik vind dat deze boete onterecht is gegeven. Hier mijn verhaal over deze boete.
Die middag op 29-03-2018 ben ik met mij 2 jongens naar de speeltuin in Hansweert. Omdat ik meestal op de fiets ga maar nu niet gaat omdat ik zwanger ben en erg last heeft van Mn bekken heb waardoor ik beperkt ben in fietsen en lopen heb ik een keus gemaakt om de auto te pakken. Die middag heb ik mijn auto geparkeerd onder langs de zeedijk 10 meter ongeveer na dit bord waar staat aangegeven dat ik tussen 14.00-18.00 niet in mag rijden. Toen agenten langs reden en omdraaide en naar mijn auto kwam ben ik naar toe gegaan om te zeggen dat dit mij auto was want leek erop dat ze dachten dat hij met pech in de berm stond. Maar dat was het stomste wat ik gedaan had. Want met pech had ik geen boete gehad omdat ze dan het tijdstip niet hadden geweten wanneer die auto daar stond. Trouwens nu werd daar ook niet naar gevraagd want ik had net voor 14.00 Mn auto daar kunnen zetten en na 18.00 weer naar huis kunnen gaan. De mannelijke agent was vriendelijk en leek erop dat hij mijn een waarschuwing wilde geven omdat hij ook wel in zag dat de situatie niet zo was om daar gelijk een boete voor te geven. Maar toen ik vroeg waar ik hem anders had moeten zeggen antwoorde zijn vrouwelijke collega die overigens al gelijk de boete aan het opmaken was dat ik daar straten achter had kunnen parkeren. Nou ze was niet goed op de hoogte hoe je daar moet komen want achter de speeltuin ligt een doodlopende weg waar huizen staan die allemaal een eigen oprit hebben en geen gelegen heid hebben om je auto langs de stoep rand te parkeren. Ga je naar links vanaf de speeltuin dan heb je een straat waar meestal druk geparkeerd staat met auto’s en ja in mijn situatie was ik niet in de gelegenheid om met mijn picknick tas 3 straten door te lopen om een speeltuin te bezoeken. Het is gewoon een zure situatie die mij al heel wat harde buiken heeft veroorzaakt en mijn emoties alle kanten zijn opgegaan. Ook omdat de vrouwelijke agente niets dan ook enige normaliteit naar mij en de kinderen toonde. Ze had macht maar dat kan ook op een menselijke manier. Het was niet dat ik een misdrijf had gepleegd. Echt ik ben zo aangetast op mijn geweten dat ik me zelf regelmatig afvraag waarom dit had moeten gebeuren. Ik reed niet met mijn auto hij stond stil in de berm geparkeerd. En oen kwamen de auto’s aangereden 1 werd bekeurd door de mannelijke maar de 2 auto’s die daarop volgende reden door et geluk want ja ze waren immers al met die ene bestuurder en mij bezig en die waren echtverkeerd bezig! Op dan ook van harte dat jullie mij kunnen helpen m deze boete te ongelden. Want nog steeds ben ik ervan overtuigd dat ik op dat moment niets verkeerd deed. Mocht er nog vragen zijn dan hoop ik dat jullie die als nog willen stellen aan mij.

Alvast bedankt in het vertrouwende en wens jullie succes om mij te kunnen helpen.

Mvg,
Rosemieke de Kramer

Als de bekeuring niet betaald hoeft te worden

Alle klachten die gemeld zijn door