Klacht: Onterecht incasso op de mat

op 02 mei 2017 over Telegraaf in de categorie Kranten - Landelijk

Krijg uit het niets een incasso voor mijn telegraaf digitaal, en een groot bedrag terwijl ik gewoon een abonnement heb lopen, te weten a 9,95! Dit gaat over een heel ander bedrag.
Ik heb meteen gereageerd dat t niet klopt!
Maar zij zeggen dat ze mails ter herinnering en aanmaningen hebben verzonden, echter die heb ik nooit gekregen!
Ik wil dan ook niet betalen ! mijns inziens loopt mijn abonnement nog gewoon tot mei 2018!!!!!!!!

Tevreden als zij hun administratie op orde houden!

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Telegraaf over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Telegraaf in behandeling genomen

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Telegraaf een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Telegraaf

Heeft op 03 mei 2017 om 10:14 geantwoord

Geachte mevrouw Wooning,

Vriendelijk bedankt voor uw bericht waarin u aangeeft het oneens te zijn met de ontvangen aanmaning.

Volgens onze administratie had u in 2016 een contract voor een half jaar afgesloten, waarbij u per maand het actietarief van 9,95 euro per maand betaalde. Het abonnement loopt na afloop van het contract automatisch door tegen het reguliere tarief. Deze informatie was ook vermeld in de bevestiging die u op 03 juli 2017 had ontvangen.

Sinds maart hebben wij meerdere pogingen gedaan om het abonnementsgeld (het reguliere tarief) te incasseren, maar helaas was dit niet gelukt. Uiteraard hebben wij er alle begrip voor dat het betalen van het abonnementsgeld, vanwege bepaalde omstandigheden, weleens kan mislukken bij de eerste poging. Daarom hebben wij u twee maal een herinneringsmail verzonden. Helaas heeft dit niet geleid tot betaling van de openstaande facturen. Wij waren daarom genoodzaakt om de vordering uit handen te geven.

Indien u nog vragen heeft omtrent uw aanmaning, adviseren wij u om contact op te nemen met het incassobureau.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

SA- Webcare Team

Heeft op 03 mei 2017 om 10:21 geantwoord

Neen, want de telegraaf heeft mij GEEN ENKELE HERINNERING, MAIL OF AANMANING GESTUURD!! JE KRIJGT HET INCASSO BUREAU GELIJK OP JE MAT, DAT IS INCORRECT, EERST HERINNERINGEN EN AANMANINGEN STUREN DAT IS OP ZIJN PLAATS, EN DAAROM IS DIT G E E N. OPLOSSING

Alle klachten die gemeld zijn door Muis4453