Klacht: Onterecht deurwaarde door FBTO

op 04 oktober 2017 over FBTO in de categorie Verzekering

Ik ben geen klant en na dit wil ik het ook nooit meer worden! Ik kreeg van de week een brief van een deurwaarde waar een heleboel factuurnummers en bedragen gesommeerd naar 1000 euro staan, die ik zou moeten betalen aan FBTO zorgverzekering. Ik ben geen klant van FBTO nooit van mijn leven geweest en nadat ik de eerste keer had gebeld en ze zeiden dat het ging om een man en ik ben een vrouw was ik gerust en dacht ik dat het klaar was. Alleen kreeg ik geen bevestiging zoals werd afgesproken en belde ik weer terug. Toen konden ze niks terug vinden en ook konden ze niks uitleggen. Ze konden mij oppeens niet de facturen laten zien, die waarschijnlijk met de gegevens van iemand anders staan, laten zien. Het gaat notabene om privacy recht van mensen. Ook nadat ik de situatie uitlegde en er duidelijk sprake is van een fout , krijg ik geen sorry maar word ik erg onvriendelijk toegestuurd naar de incassobureau. Als ik deze bel krijg ik te horen dat ze opdracht van fbto hebben gekregen en dat ik daar moet zijn en daar de facturen inzien. Ik word dus van het kasje naar het muur gestuurd. Als de klantenservice/debiteurenadministratie zo gaat met “niet” klanten laat staan met echte klanten. Niet alleen ben ik geen klant en bestaat mijn bsn en gegevens niet bij fbto maar ook sta ik duidelijk ingeschreven voor zorg ergens anders. Het lijkt makelijk maar toch kon niemand van FBTO mij helpen. En ondertussen zit ik wel met gerechtsdeurwaarden met een brief op mijn naam en adres van 1000 euro. Wat ik voral niet begrijp is hoe ze aan mijn naam en adres komen. Het is sowieso een administratieve fout want volgens de eerste telefoontje konden ze mij wel zeggen dat de facturen op naam van een meneer stonden. De nodige instanties zijn nu ook op de hoogte, maar dit soort zorgverzekeringen zouden echt boetes moeten betalen. Het gaat om mijn naam en adres die onterecht wordt gebruikt en het gaat om gegevens van een man die ook in mijn handen nu liggen!

Wanneer 1 ze mij uitleggen hoe ze aan mijn naam en adres zijn gekomen. 2 Hoe het mogelijk is dat de debiteuren/klantenservice de ene dag mij wel kan helpen en de andere dag niet tot erg onaardig zijn aan de telefoon. 3 Hoe een zorgverzekeraar die een opdracht geeft aan de deurwaarder om geld bij mij te incaseren, mij vervolgens niet kunnen uitleggen waar de brief/bedragen over gaan.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar FBTO over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door FBTO in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat FBTO een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

FBTO

Heeft op 04 oktober 2017 om 13:27 geantwoord

Hoi Lisa,

Dat klinkt als een vervelende situatie. En ik wil graag met je meekijken hoe ik je kan helpen. Alleen kan ik op basis van je adres geen verzekerde naar voren halen. Wil je ons de gegevens mailen waar de facturen betrekking op hebben? Dit kan naar FBTO.Webcare@achmea.nl Dan ga ik het voor je oppakken!

FBTO Webcare

Heeft op 06 oktober 2017 om 13:56 geantwoord

Tuurlijk haal je geen verzekerde naar boven want ik ben nooit verzekerde geweest bij FBTO. Ik stuur een mail met de factuurnummer en kopie van de brief van LAVG, maar dit is te veel moeite voor mij aangezien het jullie fout is en ik drie keer over had gebeld!

Bericht van FBTO

1 maand geleden - Hoi Lisa, Bedankt voor het toesturen van je e-mail met bijlage. Zoals ik al heb aangegeven heb ik alle informatie m.b.t. jouw klacht doorgezet naar de afdeling Financiële klachten. De afdeling Financiële klachten gaat uitzoeken waar het mis is gegaan. Zij zullen jou persoonlijk benaderen hierover. FBTO Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Lisa Reen