Klacht: ONTERECHT DAGKAART AANGEREKEND

op 08 december 2017 over Parkmobile in de categorie Parkeren

Beste mensen van PARKMOBILE,

Vanaochtend met de klantenservice gebeld, of de medewerker nog sliep of al wakker was, was helaas niet duidelijk. Afgewimpelt met stuur maar een e-mail. Met de intonatie dat er toch niks mee ging gebeuren. Treurige zaak..

Gisteren 7 december 2017, om 19:43 kom ik bij mijn vriendin in Amstelveen aan en druk ik mijn Parkmobile app aan en click gelijk op mijn auto en aan. Eenmaal boven vraag ik voor de zekerheid moet je hier betaald parkeren? Waarop zij nee zegt! Ik gelijk mijn app uit doen, helaas zie ik tot mijn schrik dat ik ergens een dagkaart van €16,25 heb gekocht. Ik heb foto’s gemaakt van mijn locatie. Waarin je duidelijk ziet dat mijn auto zich daar niet bevond. Deze stuur ik gelijk mee. Graag zie ik dan ook het bedrag op de eerst volgende bedrag niet op de factuur. Vriendelijke groet, A.Sarican

Waarop ik via de app dit antwoord krijg.

Goedemorgen, je chat met Francine! Dat is zeker jammer om te horen! Helaas kan ik hier niet iets aan veranderen. Wij hebben wij een aanmelding mogen ontvangen voor een zonenummer en daarop is een actie gestart. Deze zone is wel helaas een dagdeelkaart, welke na starten gelijk in rekening wordt gebracht. Je ziet ook in ons kaartje dat het zonenummer op een andere locatie is dan jouw auto en dat wij er wel in vermelden dat het een DAGDEELKAART is. Daarnaast staan wij deze dagkaart wel af aan de gemeente, daar wij het parkeergeld namens hen innen en het parkeerbelasting is. Mijn excuses!

Jullie begrijpen dat ik dit bedrag van €16,25 niet ga betalen en graag zie ik zo snel mogelijk dat dit bedrag dan ook gecrediteert wordt van de aankomende factuur.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Parkmobile

Reactie van de melder van de klacht A.sarica

4 maanden geleden - na contact met de klantenservice zou ik een tegoed ontvangen van €10,00 dit zou ik na het stoppen van de transactie/parkeerduur dan zien. Helaas zie ik dit niet, en ga ik ervan uit dat dit tegoed dus niet is doorgevoerd. Treurige zaak..

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Parkmobile nog niet in behandeling is genomen.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Parkmobile in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Parkmobile een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Parkmobile

Heeft op 11 december 2017 om 09:06 geantwoord

Beste mevrouw Sarican,

Bedankt voor uw bericht.

Wij vinden het vervelend te vernemen dat u meer kosten heeft gemaakt dan de bedoeling was. Echter gelden bepaalde zones enkel het dagkaarttarief ongeacht de parkeerduur om het kort parkeren in deze zones te ontmoedigen.

Wij zien in uw account dat de parkeeractie is aangemeld met uw inloggegevens door middel van een iPhone. In de app wordt deze informatie gegeven in de zonetitel en bij de tarieveninformatie. Wij willen u adviseren om deze informatie te allen tijde te raadplegen alvorens een parkeeractie aan te melden om dit soort situaties te voorkomen. U kunt de tarieveninformatie vinden onder het 'i' icoon in de app.

Wij kunnen u vermelden dat onze app afhankelijk is van een GPS-signaal om de zones te weergeven op de zonekaart, dit zijn echter suggesties en wij adviseren onze klanten om te allen tijde het zonenummer op straat te controleren. Zo bent u er zeker van dat u altijd het juiste zonenummer selecteert. Ook is het raadzaam om te kiezen voor ‘Zone lijst’, hier kunt u handmatig het juiste zonenummer invoeren. Het wil namelijk nog wel eens voorkomen dat het juiste zonenummer niet word weergeven.

Helaas is het niet mogelijk om parkeerkosten achteraf te wijzigen of annuleren, daar wij deze kosten volledig dienen af te dragen aan de betreffende gemeente en dit het enige tarief betreft wat er in deze zone gehanteerd wordt.

Wij zien dat een van onze collega’s u een tegoed heeft aangeboden van €8,-, deze was helaas nog niet juist doorgevoerd. Wij hebben dit voor u in orde gemaakt en dit tegoed zal met eerstvolgende parkeeracties worden verrekend. Onze excuses voor het ongemak.

Wij hopen u voldoende te hebben geïnformeerd. Heeft u nog vragen? U vindt de antwoorden op de meest gestelde vragen op onze website op www.parkmobile.nl/helpdesk. Als het antwoord op uw vraag er niet tussen staat dan helpen wij u graag verder.

Customer Support

Reactie van de melder van de klacht A.sarica

4 maanden geleden - helaas is het tegoed wat dus €10.- was niet verrekend. zojuist weer de transactie aangezet, bij het stoppen gewoon weer een bedrag aangerekend. Zitten jullie me nou in de zeik te nemen??

Alle klachten die gemeld zijn door A.sarica