Klacht: Onterecht behandeld

op 06 juli 2016 over Randstad in de categorie Uitzendbureaus

24-06-2016 heb ik gesolliciteerd op de vacature assemblage medewerker truckfabriek, dezelfde dag heb ik een telefoontje gehad dat ik 27-06-2016 langs mocht komen voor de rondleiding door de fabriek.
later die middag moest ik een test maken en die heb ik goed gedaan en hebben we een CV opgesteld om te sturen naar de floor-manager in de fabriek. Omdat mijn functie pas 11-07-2016 beschikbaar was moest ik tot deze week wachten op een telefoontje voor het gesprek.
vandaag 06-07-2016 heb ik zelf moeten bellen omdat ik nog niks gehoord had en toen kreeg ik te horen dat mijn functie ineens aan iemand anders was gegeven en dat ze verder niks meer voor mij hadden/konden doen. dit vind ik erg slecht omdat ik nu 2 weken heb zitten wachten met de gedachten dat ik een baan had.
de mevrouw die mij de baan heeft toegezegd werkt ineens niet meer bij de randstad, dus dit kunnen ze ” plotseling” niet meer achterhalen.
binnen deze 2 weken had ik nog kunnen solliciteren naar andere functies als ze me eerder hadden verteld dat ik niet geschikt was voor de functie.
Plus het komt racistisch over omdat ik een rondleiding heb gehad met 5 buitenlandse jongeren, waarvan er 4 zijn aangenomen, en ik dus niet terwijl ik de test goed heb gemaakt, en ze hebben mij mondeling toegezegd dat ik kon gaan starten op 11-07-2016. dit is net zo rechtsgeldig als een schriftelijke toezegging.

doordat ik dacht dat ik gewoon de 11-07-2016 kon gaan beginnen heb ik dus ook 2 weken niet gesolliciteerd, en op 15-07-2016 eindigd mijn WW uitkering waardoor ik nu dus door de randstad in financiële problemen dreig te komen

ik ben tevreden als ik de duidelijke reden krijg waarom deze plaats ineens is vergeven naar een mondelijke toezegging

ik ben tevreden als ik weet wat er met de mevrouw is gebeurd die mij alles mondeling toe heeft gezegd en alles heeft geregeld

ik ben tevreden als ik minimaal een excusses krijg voor dit grof bijna asociaal gedrag, en waardoor ik nu in financiële problemen dreig te komen

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Randstad

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Randstad nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Bart17