Klacht: Onterecht afwijzen schadeclaim reisverzekering

op 25 december 2017 over Avero Achmea in de categorie Verzekering

Onderstaande reactie gekregen op mijn schademelding:

Uw klant heeft de module “Zakenreis” niet meeverzekerd. Verzekerde geeft aan dat hij dagelijks werkt tijdens zijn verblijf in het buitenland. Deze kosten vallen binnen die categorie. Uw klant maakte de reis voor zijn/haar werk, stage of studie.

Ik ben nog nooit op zakenreis geweest.. Ik had gemeld dat ik regelmatig in het buitenland verblijf voor prive-doeleinden. Omdat ik werk via internet ben ik in de positie dat ik langere tijd uit Nederland weg kan voor familiebezoek, dat is ook de reden dat ik een doorlopende verzekering heb afgesloten.
Het betreft een inbraak in een auto op een afgesloten compound. De auto was ook afgesloten, er is en politierapport en ook is de hele inbraak vastgelegd op video met een beveiligingscamera. Er zijn wat items ontvreemd, schade aan de ruit en de accu (!) gestolen.
De schade en de accu vallen niet onder de dekking.

Na de melding kwamen de vragen over documenten zoals ticket, aankoopbonnen e.d.
Alles ingescand en opgestuurd.

Hierna kwam dus bovenvermelde afwijzing. Waarop deze is gebaseerd is voor mij een compleet raadsel.
Maar voor mij komt het erop neer dat Avero veel beloofd en uiteindelijk alles doet om er onderuit te komen..

Wanneer de schade wordt erkend en uitgekeerd.

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Avero Achmea over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door ajmtim